En alldeles för lång text

  
 
Jag sitter här ovanligt pigg, mitt i ett kaos, men ändå känner jag mig någorlunda lugn. Tredje maskinen tvätt snurrar på alldeles runt hörnet, barnen ligger uppe och sover och Andreas kommer nog snart hem ifrån jobbet. Vi har haft en rolig kväll här hemma, barnen och jag. De hade varit med sin farmor några timmar innan jag kom hem. De är duktiga på att vända upp och ned på hela huset våra små, så jag satte dem i jobb nu ikväll. Våran städlek heter "springstädning" Då kutar vi omkring som galningar och skrattar, samtidigt som vi städar.. Ines stökar väl ned ungefär lika mycket som hon städar, men tycker hon blir bättre hela tiden. Det är ju roligt att springstäda! Edvin springer bara omkring som en yrhöna med armarna ovanför huvudet, med världens leende. Fram och tillbaka, fram och tillbaka.. Det är väl det som kallas vardagsträning va? Rätt var det är stannar jag upp och säger: "Ines! Har du sett hur det ser ut här inne!?" Åh, det är färdigstädat mamma! säger hon då. ♥
 
Igår kväll bäddade jag ned mig vid halv 10 på kvällen. Alla som känner mig förstår att då är något på tok. Jag trodde att jag blivit värre i mina sjukor och kunde lägga till feber på sjukdomslistan. Jag hade bara strax under 38 så tog en alvedon och bäddade ned mig i sängen med vår snarkande katt. Nu har jag haft ögoninflammation på båda ögonen sedan i torsdags och får varje natt och morgon kliva upp och badda ögonen med ljummet vatten för att kunna se något genom de ihopklibbade ögonfransarna. Jag har varit förkyld länge, hostat ´lite men det är som tur var på väg bort. Jag har även varit hes länge, men inte haft ont i halsen.. Förrän igår. Nu vill jag bli frisk! Jag ser ju inte klok ut! På jobbat har jag fått höra det ena och andra. En boende på gruppbostaden trodde att jag var så ilsken att ögonen blivit röda. En av personalen trodde att jag gråtit imorse och var påväg att krama om mig.. Men så är det ju inte. Är ju helt röd i ögonen, svälld och skrynklig runt om för att jag torkat så mycket.. Men är lite bättre idag, så hoppas det går över snart. Sa till en annan av personalen idag att nu är ju ögonen nästan vita, men de bara skrattar! Antar att de inte är så vita ändå.. Bilden är sedan nyårsafton tror jag.
 
 
Nu ska jag blunda för kaoset som är kvar och fortsätta med studierna. Går segt som fan. HIttar inte tiden som krävs för att få det att bli bra. Ligger hela tiden 3 kapitel efter och så fort som jag kämpat mig ikapp så blir jag eller barnen jättesjuka.. Så tröttsamt! Vill ju klara den och göra bra ifrån mig! Så nu jävlar ska jag göra det också!
 
 

Kommentera här: