När vi vägrar sova

  
 
 
Jag sitter i ett kolsvart datarum, klockan är alldeles för mycket och jag borde redan ha sovit i flera timmar. Av någon anledning, så blir jag alltid uppe länge när Edvin varit uppe länge. Det är som att jag vill sno tillbaka egentiden som jag förlorat när han varit vaken, även fast jag inte får någon nytta gjord under de här timmarna. Så nu sitter jag här i morgonrocken och gäspar helt i onödan ännu en gång.
 
Uppe i sina sovrum ligger febervarma barn och sover, med snoriga näsor och oroliga drömmar. Ines vaknar då och då, men hon ligger mest och pratar. Jag vet inte om hon pratar i sömnen eller om hon vaknar till och pratar med sig själv som hon brukar. Man blir full i skratt när man hör henne. Nyss låg hon länge och härmade en åsna! Edvin vaknar och är ledsen, för det är så besvärligt när man är liten och dålig ♥ Det är ju verkligen en anledning till att man borde sova i tid, då jag vet helt säkert att det kommer bli många vändor till deras rum i natt! Det var febern och snornäsan som ställde till det för Edvin ikväll. Senaste tiden har han varit skaplig att natta och även mycket lättare på nätterna. Ikväll däremot blev han vaken till 10 istället för 7. Sedan har de turats om att vakna varannan timme ungefär.
 
Nu är det bara några dagar kvar på Augusti och sedan måste man väl erkänna att det är höst på riktigt. Det har ju varit det ett tag, men känns ändå som att man inte vill släppa sommaren förrän Augusti är förbi. Sommaren var verkligen kort i år. Känns som man inte gjort tillräckligt med barnen. Hade planerat en resa till Furuvik som aldrig blev av. Det blev för få utflykter, men det var inte så enkelt eftersom Andreas inte hade någon semester i år. Däremot har jag varit på 3 bröllop, en möhippa, haft 1-årskalas och dop för Edvin. Sedan varit på massvis av andra kalas. ♥ Det blev några resor till havet då solen visade sig. Härliga dagar med familj och vänner har vi också hunnit med.
 
  
  
 
 

Kommentera här: