Vår lördagsmorgon

Det är lördag och grått utanför fönstret. Kallt ute och halvkallt inne! Jag värmer mig med en kopp kaffe och tända ljus. Ines ligger nere och sover och Edvin ligger i sitt babygym och sprallar. Om några timmar ska vi till Andreas föräldrar på middag, men innan det ska vi hinna med lite bus med vår lilla tjej. Värma på lite pannkakor till lunch och höra vad hon vill göra efter det.
 
Imorse klev jag och Edvin upp först. Han fick lite mat, bytte blöja och kläder och lade ned en nöjd och glad kille i gymmet. Han låg där och pratade med smurfarna som hänger och dinglar ovanför honom. Jag tände ljus, startade kaffebryggaren, skar grönsker till helgfrukosten och dukade fram. Yoghurt, flingor, juice, kaffe, mackor, ost, smör och grönsaker. Hämtar upp Ines, byter blöja och kläder och ser framför mig hur vi ska sitta tillsammans och fika i lugn och ro hela familjen.. Telefonen ringde ungefär samtidigt som Edvin kom på att det var otroligt tråkigt nere i gymmet. Jag pratar med Hanna i telefon samtidigt som jag försöker få Edvin nöjd i gymmet. Lyfter upp Ines till sin stol och hon börjar fika.. Medan jag lugnar grabben och häller upp kaffe till mig och precis ska sätta mig till bords, så har ju Ines ätit färdigt tycker hon. Hon har slängt i sig lite yoghurt och tagit någon tugga av mackan..
 
Så när Andreas kom upp till helgfrukosten, satt Ines och myste i soffan och såg morgontv, medan jag satt med Edvin i ena armen och mackan i andra handen vid köksbordet.. Det blir sällan som man tänkt sig men oftast blir det bra i alla fall ♥
 
  
Tänk att Ines var så här liten Oktober förra året ♥

Kommentera här: