Vår lördagskväll

   
  
 
I eftermiddag blev vi bjudna på 3-rätters middag hos svärföräldrarna, småttingarnas farmor och farfar ♥ Jag hade med mig en kaka som vi bakat. Enligt mig så blev den lite småtorr, men verkade som de andra gillade den. Jag och Ines hade bakat en pepparkakskladdkaka från Jennys matblogg . Ines älskar att baka med mig. Det gör inget att det blir lite kladd, att det tar längre tid. Det är så roligt att göra saker tillsammans med henne och jag tror att det är viktigt att hon får vara med och göra saker i hemmet. ♥
 
Middagen var jättelyckad. Underbar mat, trevligt sällskap och nöjda barn! Edvin och Elise låg rätt så länge på golvet tillsammans och sprallade, medan Ines sprang omkring och lekte med allt möjligt. När hon blev trött bytte vi om till pyjamas och kokade lite välling till henne. ♥ Hon kröp upp med sin farmor i soffan och läste böcker. Sedan for vi hem och lade henne, men Edvin var uppe med oss till vi gick i säng.
 
Igår kväll beställde jag några fler julklappar. Jag har nog redan köpt hälften av alla julklappar och har rätt så bra koll på vad som ska köpas till de andra. Känns skönt att vara lite tidig, för jag vet hur fort tiden går när det närmar sig jul! 10 veckor och 4 dagar till jul.. 4 veckor och 6 dagar till Ines fyller 2!
 
 
 

Kommentera här: