Is i magen

 
När jag väntade Ines så letade man information om allt möjligt som rörde graviditet och bebisar och tror de flesta hamnar på familjeliv. På gott och ont. Det finns så mycket där, information, andra mammor och pappor med samma funderingar eller intressen, diskussioner.. En del bra men massor av skit, mobbing, "supermorsor" som dumförklarar andra mammor.. Jag hamnade på familjeliv när jag väntade Edvin också. En grupp som hette Augustibebisar 2015.
 
Vi förflyttade oss efter en stund till facebook, där vi bildade en hemlig grupp som andra inte kunde se. Där har vi delat allt under graviditeten och efter. Från början var det några som fick missfall och då har vi funnits där och stöttat. ♥ Vi har delat allt, familjegrejer, dåliga dagar, relationsproblem, besvär med kroppen under graviditeten. Så klart positiva saker också! Inget har varit tabu eller för pinsamt då vi alla suttit i samma båt. Vi har lagt upp bilder på våra tjockismagar och sedan på våra bebisar. Skrivit om hur det funkat sedan bebisarna kom och följt varandras vardagar.. Det var spännande när bebisarna började födas! När tjejerna gjorde uppdateringar om hur vattnet gick, värkar, hur de hade det på förlossningen och BB! Varje dag när man kikade in på facebook, möttes man av ännu en nyfödd "Augustibebis". Vi var många i gruppen som födde i Juli också. Vi är runt 75 mammor i gruppen, vissa skriver varje dag och vissa är mer som jag, mest inne och läser.
 
I lördags så vi kommit hem från utflykten, kikade jag in på facebook medan Ines såg Bolibompa. Där möttes jag av något så otroligt hemskt, som jag tänkt på hela helgen och som gett mig huvudvärk, is i magen och värkande hjärta. En av Augustimammorna hade vaknat på morgonen brevid sin bebis, som hade somnat under natten men aldig vaknat igen. Hemska, hemska mardröm! Jag kan inte tänka mig något värre än att förlora ett barn! Hur man ena sekunden kan vara mamma till en liten sprallig bebis, med fluffigt hår, bebislukt, joller. En bebis som man kramas med, ammar, leker med, byter blöjor, lever med dygnet runt. Hur det helt plötsligt kan försvinna utan att man gjort något fel, utan förvarning!? Barn borde inte få dö ♥ Hur förklarar man för bebisens syskon? Hur går man själv vidare? Mammagruppen finns där och stöttar så mycket vi kan. Vi har haft en stor insamling, då vi beställt en stor bukett blommor till henne och skänkt resten av pengarna till spädbarnsfonden.
 
Som jag har kramat mina barn i helgen. Så tacksam över att ha dem, över att de är friska. Över livet i huvud taget, för man vet aldrig vad som händer imorgon. Så tacksam över min familj, älskar att vara mamma till våra små. Älskar att se Ines och Edvin med Andreas, hur mycket kärlek det är mellan dem. Mellan oss. ♥ Se kärleken som redan finns mellan Ines och Edvin. Älskade, älskade storasyster och lillebror.
 

Kommentera här: