Skräckfilmsmorsan

Här ligger jag i mörkret och skriver. Klockan är strax efter 5, Edvin har somnat om i korgen här i vardagsrummet efter en flaska ersättning. Det är bara några timmar sedan jag stängde ned dator och tv, drog ur strykjärnet och kröp i säng. Flera timmar för sent i vanlig ordning. Försökte amma Edvin då han vaknade, men han styrde på i sängen som vanligt,  var rädd att han skulle väcka storasyster så då skyndade jag mig upp. Fick göra ett snabbt avbrott för att släppa ut den jamande katten som även han kunde ha väckt Ines! 
 
Nu ligger han där, mätt och belåten och sover sött. Själv ligger jag i soffan. Fick syn på mig själv i spegeln i badrummet och insåg att man nog inte är någon snygging direkt! Snarare något att inspireras av när man skriver skräckfilmsmanus. Blek, långt och slitet hår. Röda ögon, torra läppar med en spricka.. Inte särskiltfredagsfin! 
 
Det är irriterande när man blir pigg när man egentligen är väldigt trött. Måste ju sova, men nu ligger jag här och funderar i mörkret. Lyssnar på den brummande frysen från medeltiden. Låter som att den ska tacka för sig när som helst. Tvn och datorn piper lågt i bakgrunden.. Om ungefär 1,5 timme ringer larmet på telefonen. Idag ska Edvin vägas och mätas. Ska bli spännande för märker ju hur mycket han växer ! ❤️
 

Kommentera här: