Skräckfilmsmorsan 2.0


Tog de här bilderna med mobilen 8 imorse. Då hade det varit full fart i någon timme redan. Pippi Långstrump på tvn, Ines matar i Skrållan sin frukost istället för att äta den själv och Edvin tar igen sig efter ännu en dålig natt. Mamman ser mer och mer ut som en zoombie. Kaffekoppen fylls på gång på gång.
 
Edvin har haft flera dåliga nätter på raken nu. Jag trodde han var vaken sent i förrigår då han gjorde kväll vid halv 1. Klarvaken hela kvällen fram till det, med blandat humör. Hungrig, busig eller ledsen på grund av ond mage eller värkande tandkött. Snart kommer nog 2 tänder på en och samma gång ! Igår blev det ännu senare! Klockan 2 somnade han äntligen. Den här gången var han trött, men hade ont i både magen och i munnen. Sedan vaknar han ju efter några timmar och vill ha mer mat och ytterligare några timmar senare så är det morgon igen.. Utvildad? Skönhetssömn? Konstigt nog så blir jag rätt så pigg bara jag kommer upp.Kanske är det Ines energi som smittar av sig eller kaffet som ger lite extra krafter. Men däremot syns det att man är lite sliten..
 
Vi har i alla fall haft en mysig förmiddag, jag och barnen. Edvin har varit rätt så nöjd, mest kikat på när jag och Ines lekt. Ätit och sovit.. Försökt sova i alla fall, men är lite svårt när storasystern hittade en visselgrej sedan kalaset som hon sprungit omkring med på övervåningen samtidigt som jag försökte få Edvin att somna.. Lurade av henne den efter jag hade spelat lite för henne och då kunde han somna. Ines har haft en rolig morgon, eftersom Edvin varit lugn och nöjd. Har blivit många skratt tillsammans med vår fina tjej. Som vi leker, hon och jag. ♥ Idag har vi haft biltävling på en varsin bobby car, fram och tillbaka på övervåningen. Det ser nog helt galet ut när man kommer där framfarandes på den lilla bilen, men Ines skrattar så hon kiknar och det är det som räknas! Vi har sjungit i hennes mikrofon, läst sagor och lekt jaga. Kikat på tv, haft fruktstund.. Nu sover hon och Edvin vaknade precis.
 
Nu medan Ines sover, har jag gjort en egen pepparkaksdeg! Så ikväll eller imorgon ska vi baka pepparkakor ♥ Edvin står just nu och studsar i hoppgungan, hans favoritlek. Han lyser upp bara han ser den. Även fast han är så liten, så har han redan kommit på hur han ska göra!
 
  
 

Kommentera här: