Lugnet innan stormen

 
Klockan blev precis 12, Edvin ligger och pratar i gymmet och Ines ligger i sitt rum och sover. Hon tycker att det är så mysigt med adventsljusstakar och julgardiner och pratar om tomten och julgranar. ♥ Hon kommer älska tomtarna när de kommer fram!
 
Edvin är inne i en fas nu då han bara vill bli buren och vara nära. Det är väl kanske en utvecklingsfas, då han även äter väldigt mycket nu och känns känslig. Perfekt tajming, då det även är en liten 2-åring som också vill vara nära och leka hela dagarna ♥ "Lilleboj ligga där mamma" säger hon och tar min hand. Det blir mycket multitasking här hemma.. Igår strök jag sista gardinlängden till Ines rum med Edvin på ena armen. En dag när jag stekte pannkakor, hade jag Edvin på armen ibland och mellan vissa pannkakor sprang jag iväg och lekte med Ines.. Det händer saker hela tiden. Men det är roligt med aktiva dagar!
 
En dag ville Ines bada med mig. Edvin var nöjd i babysittern alldeles utanför badrummet, så slänger av mig kläderna och hoppar i. Ines blir så glad och börjar genast leka med mig, visar mig plastdjuren och hur de simmar i vattnet. Badkaret är halvfullt. tänker att jag ska skölja av mig men känner då att varmvattnet är slut. Stänger av vattnet. Tvålar in mig och Ines hjälper självklart till! Visar vart handen är, magen, öra osv. Helt plötsligt har jag hennes hand som är full av tvål i mitt hår.. Hon masserar och tvättar mitt torra hår med tvålen och vill ha mer. Gör som jag brukar göra med hennes hår! ♥ Den storav skillnaden är att hennes hår brukar vara blött, jag brukar använda schampoo och varmvatten!
 
  

Kommentera här: