När man får finfrämmande

     
 
Idag fick vi extra fint främmande av Emma och barnen ♥ Ines hade tagit en extra lång lunchlur och hade knappt hunnit vakna innan det ringde på dörrklockan. Hon brukar få ligga kvar i sängen och leka en stund medan hon vaknar till annars. Idag smög jag in till henne då jag hörde att hon vaknade och då låg hon som en liten rödblommig krumilur i fotänden av spjälsängen och kikade.. Hon blev så glad då hon såg vilka som var hemma hos oss då hon kom upp! Hennes kompisar Liam och Elsa ♥ Det blev snabbt full fart på övervåningen, barnen lekte med allt möjligt och Ines tyckte att det var lika roligt att kolla på när de lekte som att själv leka.. Efter att hon ätit lite lunch, tog vi fram glass och kakor. Blev verkligen en höjdarlördag!
 
På eftermiddagen kom Johanna, Daniel och Andreas föräldrar över och åt Langos med oss. Ines fick lite annat att äta, för tänkte att Langos inte var det bästa för en 1,5 årings mage.. Hon åt grönsaker, pasta, skinka, räkor, ost och annat plock istället. Runt 8 började alla åka, Andreas åkte på 30-års fest och de andra åkte hem. Jag vet inte vad jag gjort sedan dess.. Tänkte göra "nytta", men orkade inte. Hamnade i soffan och såg en gammal tjejfilm som gick på 6an. Sedan skulle jag bara gå till datorn en stund, men fastnade här i timmar. Hade tänkt stryka gardiner till köket, men det får visst bli en annan kväll! Klockan är halv 3 på natten och jag borde sova för länge sedan!
 
Sitter och klickar runt bland alla klädkedjor och letar efter fina bebiskläder som passar både tjej och kille. Är helt jäkla omöjligt. Helt otroligt fina kläder för små söta tjejer eller för underbara smågrabbar, men inget som passar båda. Så fort något är unisex så är det = urtrist. Vitt med gråa ränder, prickar eller stjärnor.. Lite beige. Inga fina mönster eller djur. Bara platt, trist och färglöst! Varför ska allt vara bått eller rosa? Varför finns det inte ett tredje alternativ eller kläder med båda färgerna på?
 

Kommentera här: