Förmiddagsbus i Mellanfjärden

     
  
Äntligen lite sol och värme! Imorse vaknade jag med världens sendrag i ena vaden igen.. Gör ju så förbannat ont! Låg och vred och vände lite, fick det att gå över och somnade om. Känner mig fortfarande öm i benet, även fast klockan är 1 nu. Ines tog en skön sovmorgon idag och då passade jag på att göra det också. Hon vaknade på strålande humör och ville upp och busa på en gång. Efter att vi ätit frukost, sprang hon till grinden och började prata "Brum-brum".. Höll med henne, man ska inte vara hemma och inomhus då solen skiner för en gångs skull! Slängde på oss lite kläder, packade med oss lite fika och for till en lekpark i Mellanfjärden. Vilken fullträff. Solen sken och det kom friska, varma vindar från havet. Fåglarna kvittrade och Ines pekade efter dem. Enligt henne säger alla fåglar "Kvack-kvack" eller "Kuu-kuu" (Kuckeliku) som tuppen.
 
Vi åkte rutschkanan 10 gånger, men sedan var både hon och mammamagen nöjd! Inte det smidigaste då man måste klättra upp med henne och åka med henne, då man har bebiskula att bära på också. ♥ Men hon tyckte det var så roligt, så vi krånglade oss upp och åkte ändå. Vi grävde i sanden, kikade på blommor (och getingar...), gungade, åkte runt på en trehjuling och fikade. Efter runt en timme berättade Ines att hon hade en överaskning till mig "Kacka, Bajja" tog sig på rumpan.. Och ja, det var bajs så klart. Blev ett blöjbyte i baksätet på bilen, men det gick ju det också! Trodde Ines skulle vilja leka vidare sen, men hon försökte klättra upp i bilbarnstolen så hon var väl nöjd! Ville hem och sova lite, för hon var trött. Nu ligger hon uppe och sover medan jag sitter här. Borde väl egentligen inte sitta här, för har massor att göra och solen skiner ju som sagt. Måste tvätta håret inför att jag åker och jobbar. Kanske stoppa i mig lite luch, hänga en tvätt, plocka lite disk. Bäst att börja med något innan hon vaknar igen.

Kommentera här: