Att vara med familjen

Så har det gått en hel vecka igen! Det är lördag kväll, Andreas badar tunna och dricker öl med killarna och jag är hemma och slöar. Finns en massa "måsten" som man skulle kunna bit i, men orkar inte. Det får bli en annan dag eller kväll. Huvudsaken att man gör några framsteg varje dag, att man märker att det går framåt. Har så otroligt med grejer som bara måste försvinna på ett eller annat sätt. De behöver kollas igenom och sorteras undan, säljas/ges bort eller slängas. Det är redan fullt i huset och om några månader kommer ju vår bebis ! ♥ Extra stressad blir man då man hälsar på hos människor som har det fint och avplockat hemma. Så som jag vill ha det. Jag trivs ju bäst i det, andas lättare då. Känner mig mer hemma och avslappnad om jag har det fint omkring mig, men nu går jag bara omkring och stör mig på allt här hemma. Men som sagt, det går sakta men säkert framåt. Det är svårt att plocka i de där "monster-gömmorna" under dagtid, då man har hjälpt av ett par små händer som tycker det är väldigt kul att hjälpa till. Och på kvällen är man trött! Det är ju därför det tar sådan tid..
 
Det känns som att jag och Ines har fått väldigt mycket mamma-dotter tid den här veckan ♥ Vi har försökt gå ut varje dag och lekt, även fast vädret känns som höst och inte vår. Det har varit så ruggigt, vått och kallt! Men min fina tjej älskar ju att vara ute, så vi klär på oss och går ut ändå. Vi har blåst såpbubblor, gått omkring med lära-gå vagnen och kört runt med grejer i den. Grävt i olika högar, plockat blommor, hälsat på hästarna som bor en bit ifrån oss. Lekt jaga på gräsmattan, kastat boll och låtsaskört på pappans fyrhjuling. Det hade varit så annorlunda om vi haft en egen gård, då vi kunde ha en egen sandlåda till henne och en massa annat roligt som man kan hålla på med utomhus..
 
Inomhus har vi målat med färgpennor och målarfärger, sett film (mest Nicke Nyfiken och Barnen i Bullerbyn den här veckan), "lagat mat" med Ines leksaksmat, läst massvis med böcker, bakat kladdkaka, haft främmande av familj och vänner.. I tisdags var tjejen som jag är kontaktperson till här med oss. Vi började med att leka med Ines hos Ines farmor och farfar, då det var så fint väder och de bor nära varann.. Nu kommer vi inte kunna ses så länge till. Jag tänker sluta som kontaktperson då jag inte känner att jag kan ge henne den tiden hon förtjänar då vi kommer ha två barn. Det kommer bli ovant att inte ha henne hos oss längre, då jag har varit kontaktperson till henne i 2 år och Ines träffat henne ofta sedan hon föddes.
 
På sista april var vi bara hemma, då Andreas jobbade eftermiddag och jag natt. Vår bil har gått sönder, så vi har fått låna bil från familjen under tiden vår väntar på reservdelar. I fredags var jag och Andreas med Ines till Sörforsa för att kolla på en massa djur på bondgården Berglock. Vi missade precis när de släppte ut fåren men de var bra fart på dem ute på ängen även då kom fram. Man kunde klappa på får och lamm, kossor och kalvar. Ines är inte rädd för några djur, hon försökte nå dem inne i hagen och hade nog helst av allt krypt in till dem om hon fick. Det fanns kaniner, hönor och hästar där. Hon älskade att se på alla djuren, men hon var tyvärr väldigt trött så efter en timme var det dags att åka hem igen. Vi hade glömt att ta med oss vagnen, då den var i vår trasiga bil.. En sådan gång kommer vi än en gång på att vi borde köpa en lättare vagn till henne, en som är bra att ta med på små utflykter och resor. Någon sulky.
 
Idag har vi varit på Andreas syster Johannas 25-års kalas ♥ Hon hade fixat så mycket gott, 2 tårtor och en massa goda kakor. Jag glömde bort att använda kameran från början, då man antingen hade fullt upp med att följa efter Ines då hon utforskade varje liten vrå i huset eller så hade jag fullt upp med att smaka allt på fikabordet! Det gäller att passa på då man har något att skylla på ! Ines fick också smaka lite fika. Det är ju inte varje dag man är på fasters 25.års kalas! Var roligt att träffa alla. Så kul också att prata bebisgrejer med Johanna. Det är ju inte så länge till deras mini kommer nu ♥
 
I eftermiddag var vi till mamma och pappa/ Ines mormor och morfar. Ines fick inviga den nya rutschkanan som de köpt och även ett litet lekbord som man kan ha vatten eller sand i. Det glittrar om henne då hon busar med familjen och man ser så tydligt hur mycket även hon älskar dem. Vi är så otroligt lyckligt lottade med en stor fantastisk familj runt Ines, på både min och Andreas sida. Alla är så engagerade i henne. Man blir så varm när man ser hur glad hon blir när hon ser sina mormor och morfar/ farmor och farfar, faster, moster och morbror ♥ Som om inte det vore underbart, så finns det ju även ytterligare en generation som finns där för henne och älskar henne. Hon har sådan tur som har även 2 gammelmormor, 1 gammelmorfar och 2 gammelfarmor som hon träffar rätt så ofta.
 
  
 
♥♥♥

Kommentera här: