Jobbar natt..

 
Sitter på jobbet med en kopp te, klockan är strax 1 på natten och det betyder att jag har 7 timmar kvar att jobba. Att Ines kommer vakna hemma i sin säng om en timme och vilja ha lite välling, att Andreas åker och jobbar om 5 timmar. Det är så trist att behöva lämna henne för att åka och jobba. Trivs jättebra på jobbet, men tycker inte om att vara ifrån henne. När man förklarar för Ines att mamma måste åka med bilen till jobbet, mamma måste brum-brumma.. Man vinkar och busar för att hon ska vara glad, men hon kommer gråtande med armarna uppsträckta och vill vara nära ♥ Usch, inte kul att åka då. Men oftast går det bra, hon vinkar och busar med Andreas.. 
 
Jobbar bara 2 pass till den här veckan, plus att jag ska träffa tjejen jag är kontaktperson till, sedan väntar 8 dagar ledigt! Efterlängtad ledighet med min underbara familj! Kändes som man jobbade hela tiden då Andreas hade semester.. Jul och nyår gick så fort! Känns helt sjukt att Ines är 1 år och 2 månader snart.. När hon blir 15 månader, på alla hjärtans dag, är jag inte hemma. Då ska jag på syfestivalen för första gången.. Passa på medan man kan och har pengar! 
 
Den 19 februari har jag och andreas varit tillsammans i 10 år! Ett decennium ! Tio underbara år, utan ett enda stort bråk eller avbrott. Annars är det ju vanligt att det tar slut någon period och att man hittar tillbaka igen, eller att det varit riktiga skitperioder.. Men har aldrig varit så hos oss. Helt stabilt, odramatiskt, 100 % kärlek i 10 år. Visst kan man sura över vardagsgrejer, men har aldrig varit riktigt dåligt mellan oss. Känner mig bara så lycklig med min lilla familj. Den största önskan just nu är att vårt hus ska komma ut på hemnet! Vår gård som vi letat efter i flera år! Ett ställe där barn kan leka och djur kan springa, vi kan odla och fixa på gården.. Kan inte 2015 bli vårt hus-köpar-år?!
 
Nu ska jag titta på lite greys och äta godis någon timme.. Börja planera upp morgonen på bästa sätt. Ska försöka lära mig min nya dator och se om jag kan lägga in foton och så i den, så jag kan ladda upp här! Har ju massvis med fina foton sedan julen ♥ Fotot ovan är från Ines första pulkfärd! Hon älskar att åka pulka, särskilt om det går fort eller är nedförsbacke! Lilla busfrö!

Kommentera här: