Man får äta en kaka då man är på kalas ♥

  
  
 
Idag har vi varit och kalasat för min absolut äldsta väns 1-åring. ♥ Helt otroligt att han redan är ett år! Känns som det var nyss jag satt på hans storasysters 1-årskalas och längtade till den dagen då jag själv skulle ha barn. Nu leker de så bra tillsammans, Ines springer efter Selda och kollar på vad hon gör.. Vill göra samma saker som henne. Det är så kul att se dem leka tillsammans, då även jag och Camilla har lekt som små. Sedan vi var bebisar och våra mammor var i vår ålder. De fick barn lite yngre än oss.
 
  
 
Det är så roligt att vara där och leka med Ines. De bor så otroligt bra, det är så stora och öppna barnsäkra ytor utomhus. Sandlåda, gungor, leksaker, rutschkana, lekstuga.. Massor av roliga platser att utforska och springa på. Blir så trött på att känna mig bunden här hemma. Veta att man måste planera, förbeeda och åka iväg någonstans om man vill kunna njuta av härliga vårdagar med Ines. Jag vill också kunna bara ta på lite kläder och gå ut och leka. Men det finns inget att göra här. Inga utrymmen, ingenstans att ha en gunga. Ingenstans att leka barnsäkert. Vi bor ett stenkast ifrån en väg där alla kör som galningar och har en tjej som älskar bilar.
 
  
 
Då jag lade mitt jobbschema fram till sommaren, så försökte jag lägga ett bra schema. Ett schema som ger färre men längre jobbdagar. Som gör att vardagen ska bli lättare att planera, så man får träffa familjen mer. Inte jobba varje helg som det känts som jag gjort nu länge. Inte lägga så mycket extratid, utan det jag behöver för att få ihop min tid.. Sedan kan man hoppa in om det krisar. Jag vill kunna spendera så många underbara dagar som möjligt med vår fina tjej, vara ute och upptäcka, utforska, leka. De växer så jäkla fort och jag vägrar missa det. Nu håller vi tummarna på en fin vår och en underbar sommar! ♥
 
 
 

Kommentera här: