100 dagar till vi får träffa dig ♥


Jag har fortfarande svårt att förstå att det är sant vissa dagar. Det är svårt att ta in och dagarna går. Och magen växer. Om 100 dagar kommer en lillasyster eller lillebror. Ines ska bli storasyster! Blir vårt lilla hjärta stor då? Hon kommer definitivt bli större, men hon kommer alltid vara min lilla tjej i alla fall ♥
 
I november fick vi ett efterlängtat plus på stickan. Kanske inte den bästa tajmingen då jag precis hade fått ett vik, men det är väl så det är med livet. Det går inte att planera allting! Vi var lite osäker på vilken vecka vi var i egentligen. På inskrivningen ville vår barnmorska ta det säkra före det osäkra och räkna på den tidigaste möjliga BF och vi fick ett ultraljud bara dagar senare. Det visade sig vara rätt så tidigt ändå, så fick vänta 5-6 veckor på ytterligare ett ultraljud. Båda gångerna fick vi samma datum. Han/hon är beräknad att komma den 5 augusti. Så i slutet på juli/ i början av augusti blir vi föräldrar igen.. 2-barns mamma. Trodde väl aldrig att jag skulle behöva vara 2-barns mamma i det här huset, men det är ytterligare en grej som vi inte kan göra så mycket åt! Vi kan inte trolla fram ett hus hur gärna vi än vill !
 
Jag har mått bra under hela graviditeten. Inget illamående, ingen halsbränna, inga galna cravings eller så. Först nu i veckan har jag haft lite foglossning och var så otroligt nära att få världens sendrag i vaden. Så var det med Ines också. Jag kunde vakna på nätterna och sträcka ut benen och då "smällde" det till i världens sendrag i någon av vaderna ! Foglossningen beror på att man har en liten tjej som man bär på en del, leker med på golvet och gör alla möjliga klumpiga lekrörelser med under dagarna. Även ett jobb där det är en del lyft.
 
Lika som förra gången så har jag rätt så rejäl kula. Magen ligger mitt på den översta SF-kurvan även denna gång! Man kommer vara lagomt smidig på stranden i sommar. Ligga där och jäsa som en strandad val, medan andra familjemedlemmar får turas om att jaga vår lilla bustjej, som älskar att bada och plaska. Målet är att jobba juni ut och sedan vara hemma sista månaden innan bebis kommer ♥ Vi ska testa ansöka om graviditetspenning, men går inte det får jag använda lite från mitt flex-saldo och min semester.
 
Nu när jag skrivit att vi ska ha smått igen, så kommer jag nog bli mer aktiv på bloggen. Det är så svårt att skriva om sin vardag, utan att nämna hur man själv mår eller tankar om vad som händer osv.. Men nu har Andreas pratat med sina vänner och de på jobbet också, så nu vågar man skriva det även här. Det känns mer riktigt nu då folk vet och det inte är vår "hemlighet".
 
På torsdag går vi in i vecka 27! Veckorna går så otrolgit fort den här graviditeten. När vi väntade Ines, kunde jag ligga hela dagar och dagdrömma.. Längta efter henne, bara kolla på magen när den hoppade omkring när hon sparkade där inne. Man planerade, handlade saker, organiserade.. Nu räcker inte tiden till allt. Kulan växer i raketfart, veckor känns som dagar och jag börjar känna mig småstressad. Hur ska vi få plats här? Hur ska vi möblera? Vilka möbler kan vi klara oss utan? Vad behöver vi handla nytt och vad har vi? Sedan har vi ju inte tjuvkikat kön den här gången heller, så jag vet inte om det är en tjej eller kille.. Det är ju skillnad. Jag sätter ju inte på en lill-kille Ines gamla klänningar eller blommiga bodys. Det här kommer bli ett underbart, spännande, intensivt år med massor att se fram emot! Johanna och Daniel får sin lilla först och 5-6 veckor senare kommer vår lilla filur!
 
 

Kommentera här: