Ines Linnéa - fröken bus med krånglig mage

Här har det varit dåligt med skrivandet ett tag igen. Önskar jag vore bättre på det, både på att skriva här och i dagboken där jag skriver om Ines utveckling. Dagarna flyter på, veckorna flyger fram.. Vardagen tar upp all tid och jag glömmer bort att jag lika gärna kan sitta här och skriva några rader på bloggen istället för att spela Candy Crush när Ines tar en tupplur!
 
Idag var jag och Ines på BVC för att väga henne. Inte ett vanligt rutinbesök, som man åker på ungefär en gång i månaden, utan ett extrabesök för att kolla att hon inte tappat en massa i vikt. Vår stackars fröken har varit krasslig i en vecka.. Det var magen som började krångla. Diarré, bajsblöjor som fylldes upp i olika mängd varje gång hon åt! Har lusläst internet, på 1177, på amningshjälpen, på viföräldrar, på forum mm.. Kom fram till att det var lugnt så länge vår tjej mådde bra annars. För tre dagar sedan fick hon även feber. Förkyld har hon varit ett tag, men i början av veckan blev det lite värre och hon blev riktigt täppt i näsan. Första gången Ines är sjuk sedan vi kom hem från BB. Vi har hållit oss lugna, bara sett att hon mått bra, hållit koll på tempen, sett till att hon ätit som hon ska, kissat som hon ska osv. Hon har varit glad och nöjd, men febrig och ständigt bajsande! Idag har det blivit lite bättre tack och lov. ♥
 
Pratade med rådgivningen igår och de höll med mig. Det är inget att oroa sig för så länge hennes allmäntillstånd är bra, så länge hon verkar vara nöjd och inte blir sämre. Febern har varit rätt så låg hela tiden och är snart helt borta. Hon tyckte jag kunde prata med BVC om att få kontrollera hennes vikt, så hon inte tappat för mycket eftersom hon haft diarré ett tag.. Var dit idag och det visade sig, inte direkt oväntat, att kurvan hamnade lite nedanför hennes vanliga höga kurva. Hon vägde runt 7,7 kg. BVC-sköterskan sa samma hon också. Så länge Ines är glad, så är det inget att oroa sig över, diarrén kommer med största sannolikhet gå över när förkylningen går tillbaka.
 
Var mysigt på BVC idag. Det är babycafé på fredagar, så det var några mammor där med sina barn. Barnen var äldre än Ines, kröp omkring på golvet och lekte, men var kul att se hur intresserad Ines var av dem. Bra träning för henne att träffa lite andra barn och inte bara vuxna! Vi ska nog åka någon gång framöver då hon är frisk, så hon kan leka med någon eller bara sitta och kika på då de andra leker.
 
Efter vi varit på BVC, tog jag med mig Ines till min farmor. Tänkte att Ines kunde sova ute i vagnen, men hon vaknade efter några minuter och ville komma in och leka istället. Hon låg på golvet och pratade på oavbrutet, låg och sprallade omkring, lekte med sina saker och var hur nöjd som helst! Satt i sin gammelfarmors knä och myste också. ♥ Fick en sådan fin komplimang av farmor idag. Hon berättade att hon tyckte att jag var en sådan bra mamma, som var lugn, trygg och jordnära. Att jag gjorde ett bra jobb och att det märktes att Ines mådde bra. ♥ Värmde i hjärtat.
 

Kommentera här: