Fredag igen

Sitter alltid och äter eller dricker något när jag sitter vid datorn. Vet inte varför det är så. Kanske för att jag sitter här när Ines sover och att det möjliggör att man kan sitta och knapra i sig något som man inte gör annars. Idag är det marabou daim. Ines kan vakna när som helst, men hoppas att hon kommer sova en stund till. Hon har redan sovit i en timme. Medan hon sovit, har jag plockat av lite på övervåningen och precis kört igång morgonens tredje tvätt! Har sällskap av Alex och Sigges podcast medan jag gör saker här hemma. Har kommit till avsnitt 79 av 118 nu. Vad hemskt det kommer vara då jag lyssnat igenom allt och mäåste vänta till nästa fredag för att få höra ett nytt avsnitt!
 
Idag har vi inte planerat så mycket. Funderar på om vi ska ner på BVC för att träffa lite andra barn, så Ines får leka av sig lite. Är så sällan vi träffar barn i hennes ålder, är så trist att det är så. Vi måste bli bättre på att hälsa på Camilla och barnen, men man är så fast i sin egen vardag och våra rutiner. Det ska bli en ändring på det nu i höst, då vi ska försöka komma ut på fler aktiviteter. Åka på bvc ibland, kanske på kyrkis då och då, eftersom Ines älskar musik. Hälsa på vänner och familj oftare..
 
Igår var vi bara hemma. Hade tjejen jag är kontaktperson till på eftermiddagen. Hon målade, jag virkade och så såg vi en ABBA-konsert på tvn, då de är hennes absoluta favoriter. Sedan åt vi pizza och lekte med Ines. På kvällen kom Ines farmor och farfar förbi en stund. Är så kul att se Ines glädje då hon träffar familj. Hon skiner upp och busar på som aldrig förr! Gjorde av med all energi, så det tog bara minuter att natta henne då de åkt hem. Ann-louise kom tillbaka senare på kvällen, då hon skulle hjälpa mig att få ordning på mina jättegarnnystan.
 
Skönt med helg, även fast det inte är så stor skillnad för mig och Ines. Den stora skillnaden är ju att andra också är lediga. Att man kan hälsa på någonstans dagtid och att de kan hälsa på hos oss. Ines sover lite längre på helgerna också, eftersom Andreas inte kliver upp med tuppen då. Imorse klev vi upp runt halv 6. Morgonpigg tjej ♥
 
 
Ines med hennes gammelmormor och gammelmorfar ♥
 

Kommentera här: