Dygnets bästa timmar

Halv fyra på morgonen, tre minus ute och himlen börjar ljusna.. Luften känns så underbart frisk, det ligger en dimma över jordgubbstäckerna man är alldeles ensam. Eller inte helt ensam, förutom fåglarnas kvitter bland träden så är det helt tyst. Det är sådana gånger jag inte vill gå i säng. Jag vill stå kvar ute och bara vara! Önskar att det skulle finnas ett sätt att slippa sova då det är så härligt utomhus.. Tänk att de börjar redan, de tidiga, underbara mornarna.. Bara värmen som saknas.
Så vad gör jag vaken? Hämtade Andreas, Wictor och Mikaela i Bergsjö runt 11. Jag och Andreas satt uppe och pratade då jag fick ett sms från Johnnie då han undrade om jag kanske ville hämta dem i natt.. Sedan är man ju storasyster och har svårt att säga nej till lillebror, så klart jag hämtade dom. Vill inte att de ska gå hem i kylan och svårt att hitta någon annan som kan hämta. Andreas gick och lade sig vid halv 1 och jag gjorde det samma.. Låg i sängen, men sov inte. Låg och rullade runt och funderade. Klev upp någon gång innan 2, åkte mot Högen kvart över. Hämtade Johnnie och hans vänner där, skjutsade en till Bergsjö, hämtade upp Olivia på busstationen strax innan 3, sedan bar det iväg till Gränsfors med resten. Nu sitter jag här. Ungefär lika pigg som jag var runt halv 1 då jag gick i säng första gången.. Önskar man skulle ha en inglasad veranda eller en balkong man kunde sitta på. Då skulle jag nog vara vaken till mogonsidan, eller gå isäng ruggigt tidigt, bara för att kunna kliva upp tidigt på morgonen och få vara med på dygnets bästa timmar. De tidiga morgontimmarna, då det ljusnar, då solen sedan går upp..

Kommentera här: