God Morgon!

Kom precis hem efter att ha jobbat min andra natt och är nu ledig i två dagar. Har jobbat 25,5 timmar de här två dagarna, så ska bli skönt att få vara lite ledig. Igår då jag vaknade efter att ha sovit några timmar, åkte jag till tjejen som jag är kontaktperson till. Vi hade planerat att baka, så vi trotsade värmen, körde igång ugnen och bakade i några timmar. Det blev två plåtar apelsinchokladmuffins, två plåtar vaniljmuffins med Nonstop och två plåtar med kokostoppar. Då vi var färdiga, kom vi fram till att det kanske inte var den bästa dagen att baka, eftersom det hade varit varmt redan innan. Det kändes som att det var vi som var i en ugn! Om man ska räkna tiden som jag är med henne som jobb också, så har jag jobbat 29 timmar de här dagarna. Men det känns inte som jobb, för vi har det så roligt tillsammans.
 
Är äntligen riktig sommar ute. Solen skiner och det är redan 18-19 grader ute, även fast klockan bara är halv 8! Kändes så skönt att sitta ute i solen, så känns jättetrist att behöva krypa ned i sängen och sova nu. Önskar att det fanns något man kunde äta under sommaren, som gjorde att kroppen och huvudet inte behövde sömn, så man kunde vara vaken dygnet runt! Då hade man kunnat sova mer under de mörka årstiderna och vara vaken hela sommaren. Vilken dröm!
 
Nu ska jag ändå krypa ned bredvid Andreas och sova några timmar. Kanske kan åka till stranden mitt på dagen och ligga där och vila, om vädret håller i sig. Passa på, då solen är framme! Om en vecka är det ju Augusti!
 

Kommentera här: