Torsdag - städning, bus och magknip

  
 
Jäkla magknip. Edvin har haft en sådan dålig kväll då benen är stela som pinnar och han slänger sig i ens famn skrikandes.. Denna jävla magknip. Har varit värre än vanligt ikväll. Han har lite kämpigt med magen ibland, skyller det mesta på ersättningen. Efter att vi var på sjukhus och han inte ammade på nästan en vecka, så minskade min mjölkproduktion trots att jag pumpade och hämtade sig aldrig igen. Har fått fyllt på med ersättning sedan dess. Jag försöker ju undvika all mat som han kan bli gasig av, men det kommer ändå kvällar som den här.  Minifomdroppar kör vi också på ibland men märker inte så stor skillnad.
 
Annars har vi haft en mysig dag. ♥ På förmiddagen myste vi mest, läste böcker, målade, "diskade" med Ines. En av hennes favoritsysslor. Hon plaskar på med vattnet vid diskhon i köket, fyller i plastburkar och muggar, diskar, smakar, bjuder mig osv. Medan Ines sov, så plockade jag av övervåningen och dammade lite. Körde igång diskmaskinen och tvättmaskinen. När Ines vaknade, åt vi sen lunch tillsammans och pratade om allt möjligt. Är så roligt att lyssna på henne nu, det dyker upp nya ord hela tiden och hon bygger ihop dem bättre. Vi tog en sväng med dammsugaren efter maten, vilket Ines också tycker är toppenkul. Vi brukar lägga ut dynorna till soffan på golvet medan jag ska dammsuga i soffan och då springer hon och studsar fram på dem. Som om det vore studsmattor. Ibland tar vi med oss kuddar och filtar och bäddar ned oss på dynorna på golvet och läser någon bok.
 
På eftermiddagen packade vi in oss i bilen och for till Gränsfors för att hälsa på mina föräldrar någon timme innan läggdags. Där blev det mycket bus och mys med deras mormor och morfar. Johnnie och Alma kom också. ♥ Ines fick ett par snygga boots av mamma, som hon hade köpt i Sundsvall.
 
  
 

Kommentera här: