BVC-besöket och besök av familjen

  
 
Jag hade gruvat mig lite inför BVC-besöket, då jag trodde att Ines inte skulle ha gått upp i vikt som hon skulle efter de senaste månadernas matbekymmer. Det visade sig vara helt i onödan, då hon faktiskt vägde lite "över det normala" enligt kurvan och samma gällde även längden. Hon var lite över sin kurva. Vår stora tjej ♥ Hon vägde strax under 13 kg och var 86 cm lång! Inte konstigt att man känner sig trött i armar och rygg ibland.. BVC-sköterskan sa att det var rätt så normalt att det krånglade lite med maten under den här perioden, men att det brukade jämna ut sig i längden, att de åt så mycket de behövde.. Och att hennes tillväxtkurva skulle visa på om hon inte skulle få i sig det hon behöver. Kändes skönt att prata om det, då jag oroat mig länge över att hon äter för små portioner och ibland inte vill ha mat, utan bara grönsaker och sådant.. Även vaccinationen gick bra. Ett stick i armen som Ines knappt reagerade på. Inte en tår. De sa att de kunde få feber efter ungefär en vecka, så man visste vad det berodde på om de blev dåliga veckan efter.
 
På eftermiddagen kom mina föräldrar på besök och busade med vår fina tjej. Vi bjöd på lite fika, som jag och Ines bakat tidigare under dagen. Ines tycker det är så roligt att få vara med vid diskbänken nu, få plocka med skålar och vispa, hälla vatten och låtsas laga mat. Man får passa så hon inte hjälper till när man inte vill bara. Hon tyckte kaksmeten skulle få lite vatten, men hann styra undan det innan det hamnade i smeten! Sedan tycker Ines att det är så gott att smaka på smeten som blir över då man bakat färdigt också. Det mesta hamnar på kroppen och runt munnen, men så får det bli när man bakar.. Då det är långt mellan gångerna som man bakar också, så då gör det inget om man provsmakar lite kaksmet. Är så roligt att göra saker tillsammans ♥
 
På  torsdagen jobbade jag heldag, från tidig morgon till sen kväll, så då blev det inget gjort hemma. Nästan inget mys med Ines mer än på morgonen innan jag for till jobbet. Så konstigt att missa en hel dag hemma, men är så mysigt att få små uppdateringar om vad som händer då jag inte är med. Bilder på Ines och Andreas när de leker eller Ines när hittar på hyss..
 
fredagen var vi ut på gården och lekte. Jag hade satt på Ines hennes galonoverall och vinterkängorna, då det var lite blött ute efter tidigare regnskurar. Det var tur det, då Ines tyckte att det var otroligt kul att springa igenom och hoppa i vattenpölar! Tidigare har hon försökt undvika dem, velat hålla handen då hon går förbi dem. Något säger mig att det är slut med det nu! Att man framöver måste hålla koll på att hon inte dyker ned i alla vattenpölar hon får syn på. Vi blåste såpbubblor också och gick omkring med en varsin spade i handen och grävde lite här och där. På eftermiddagen bar det iväg till Andreas föräldrar där det bjöds på tacos och sedan äppelkaka till efterrätt. Andreas syster Johanna och hennes Daniel var också där. Även Andreas moster och kusin. Var en trevlig kväll och Ines hade roligt, ville väldigt gärna leka med dockor tillsammans med Andreas kusin som snart blir 6 år. Hon tycker att Ines är lite liten.. Men är så kul att se dem tillsammans ändå, se hur Ines beter sig med andra barn, vad hon gör för att försöka bjuda in sig själv på lekar osv..
 
Mina fina ♥

Kommentera här: