1 december

Nu är det äntligen december! Underbar, mysig, händelserik månad! Imorse var jag ovanligt trött, men kanske inte så konstigt då lilleman somnade klockan 1 och gjorde morgon halv 5. Kunde som tur var somna om efter att han somnat vid 5, för att sova en timme innan mobillarmet väckte mig igen. Var så himla trött när jag skulle fixa mig inför sjukhusbesöket, satt i mörkret framför datorn med en tallrik yoghurt och längtade efter kaffe. Vågade inte koka, utifall jag skulle väcka Edvin som sov i sin korg inne i köket. ♥ Sjukhusbesöket gick bra och fort! Var på röntken efter mitt njurstensanfall.. Tog en sväng på Ica Maxi innan det bar iväg hemåt igen. Där tog det betydligt längre tid.. Kalashandla utan lista, samt gå igenom hemavdelningen, alla lockande barnkläder och leksaker utan att handla något.. Men kolla får man ju!
 
Annars har vi haft en mysig dag här hemma. Lyssnat på musik och dansat med Ines. Edvin som inte haft det lika jobbigt med magen idag, har glatt kikat på när jag och storasyster busat. Hon frågar mig ofta om inte lillebror också kan göra det vi gör, äta det vi äter osv.. ♥ Vi har även hunnit med lite pyssel idag, lekt picknick i soffan, läst första delen ur en jättefin julbok som hon fick i födelsedagspresent av sin farmor och farfar.. Kikat på julkalendern, provsmakat några pippikakor (pepparkakor) som vi bakade igår.
 
Anderas jobbar borta den här veckan, vilket är lite typiskt då det är en händelserik vecka. Eller i alla fall skulle vara det. Tanken var ju att jag skulle ta med mig Edvin till Sundsvall på torsdag för att äntligen klippa mig. Har inte klippt mig sedan i Februari tror jag. Men blir så himla krångligt nu när inte Andreas är hemma, får se om det går att lösa, annars får det bli en annan gång. Sedan fyller Anderas pappa år på torsdag och jag på fredag. Ska alltså städa, baka tårtbotten och göra tårta ensam med barnen också. Men det kommer nog gå bra! Det gör oftast det av någon konstig anledning. Kanske är det för att man är inställd på att vara ensam, att man vet att man ska göra allt själv. Får nästan mer gjort då jag är ensam.
 
Nu ikväll till exempel, har jag tvättat och hängt två tvättar, dammat vardagsrummet, plockat av övervåningen och håller på att packa några lådor med prydnadssaker från garderoben i vardagsrummet. Tillsammans med Edvin. Ines sover ju sedan länge, Edvin har sovit han också men nu vaknat för att vara vaken några timmar innan han gör natt på riktigt.
 
Pigg nattbebis och mindre pigg mamma ♥

Kommentera här: