Familjehelg

 
 
Helgen är förbi och nu är det ny vecka med nya, roliga aktiviteter. Det här är en av flera kalasveckor som kommer nu på hösten. Min syster fyller år på torsdag, min kusin blir klar med sin utbildning samma dag som hennes sambo fyller år på fredag och en annan kusin fyller år på lördag. I veckan ska vi även hinna med en resa till stan, en träff med tjejen jag är kontaktperson till och en hel del plugg. Imorgon är första testet/provet på kursen som jag började med förra måndagen. En vecka och redan ska första kapitlet i boken vara klart! Jag ska strax upp och läsa på.
 
Helgen har varit jättemysig ♥ Jag minns inte vad jag gjorde i fredags, men jag tror att jag satt med en stor kopp te och läste biologi då Ines somnat. I lördags var vi mest hemma, jag städade och bakade. Andreas familj hade bjudit in sig på middag och tog även med sig middagen till oss, så det ända jag behövde göra var att städa och baka inför det! Var en jättetrevlig kväll, som flög förbi! Ines tyckte det var jättekul med middagsgäster så hon stannade uppe en timme extra för att hinna umgås med alla. Var inga problem alls att natta henne, även fast hon visste att övervåningen var full med rolig familj. Jag hade gjort en kladdkaka med Reisen i, något jag verkligen rekommenderar om man är en chokladgalning som jag!
 
Igår var vi till min farmor och hälsade på, då min faster och hennes son var hemma över helgen. Det är full fart när man är någonstans och hälsar på nu. Ines vill ju utforska varenda hörn i hela huset medan man själv vill umgås och prata med familjen. Så man får springa runt och jaga henne och försöka hålla henne sysselsatt där man själv vill vara, men hon leker i några sekunder sedan sticker hon igen. Vi hade tagit en tur till Ica för att handla lite mat till henne innan de kom hem från en tur till Gnarp. Tänkte att de bor så nära Ica, så jag tog henne på armen och gick. Fungerade ju alldeles utmärkt, lite tungt blev det, men det var inte där hela grejen sprack. Jag köpte smoothie till henne som jag tänkte att hon kunde äta som mellanmål. Hon fick syn på den när jag packade kassen, så utanför Ica öppnade jag den och gav den till henne. Hon åt av den då telefonen ringde i fickan. Plockar upp den på något vis, jag har ju både en Ica-kasse med barnmat och Ines med en smoothie i famnen. När jag lägger på igen, märker jag att hon tryck ut halva smoothien över oss, på våra kläder. Jag hade ju med tre uppsättningar ombyten till henne, men inget till mig. Så jag fick se ut som en klassisk småbarnsförälder med fläckiga kläder.
 
 
 
På eftermiddagen for vi vidare på kalas till Ilsbo. Min morfar fyllde år, så det var kalas för han. ♥ Ines var trött eftersom det bara var en timme innan hon brukar sova för natten och hon sovit ovanligt dåligt under dagen. Hon var lite kingig, men var ändå en mysig kväll. Jag tror nog att de andra förståd att hon inte var på topp eftersom klockan var så mycket och hon sovit lite dåligt. Sedan ville ju Ines leka med morfars jakthund, men vi tyckte inte att det var en sådan bra idé eftersom han inte är van småbarn. Supersnäll är han ju, men man vet ju aldrig då de inte är van småttingar. Så hon fick klappa och mysa lite, men inte leka som hon brukar göra med andra hundar.
 

Kommentera här: