Ännu mer städning och jobb

Hade planerat för en hemmadag, med städning och annat som behövs göras, men blev jobb ändå. Får försöka hinna med lite innan jag åker, men av någon anleding så hamnar man lätt framför tvn och datorn. Har svårt att slita mig från nyhetsmorgon och kaffekoppen, för att motivera mig att städa. Mycket mysigare att halvligga i soffan under filten, med Ruben bredvid och kika ut på all snö som fullständigt vräker ned! Hinner med ganska mycket ändå om dagarna, för ser till att få lite gjort innan jobbet varje dag.
Igår betalade jag räkningar och satte in alla räkningar mellan oktober - januari, i räkningspärmen. Källsorterade efter jobbet, för brukar ha lite energi kvar då jag jobbat. Man är uppe i varv och så länge man inte sätter sig ned efter jobbet, så kan man få en hel del gjort! Så åkte till återvinningen med lite allt möjligt. Då jag parkerat bilen hemma, kom jag på att jag äntligen skulle ta in en del av utegrejerna som blivit kvar under snön tidigare i vinter! Var ju plussgrader och visste att det skulle snöa idag, så städade av lite ute klockan 11 på kvällen! Igår fick jag även köket städat. Idag innan jobbet, ska jag försöka hinna med golven och nedervåningen..
Orkade inte lägga in bilderna sedan helgen igår, men kanske ikväll efter jobbet? Kanske skriver mer då. Förstår att det förmodligen är halvtrist att läsa om min städning här hemma, men det är sådant jag pysslar på med den här veckan. Det och lite Criminal Minds och CSI, med en stor kopp te efter jobbet.
 
Några foton från tidigare i Januari. Hade finfrämmande av bus-Elsa och Emma ♥

Kommentera här: