Höstmys i mjukisbrallor

Sitter vid köksbordet i ett par urtvättade mjukisbyxor och väntar på att min andra kladdkaka ska bli klar! Vi ska grilla ikväll, så tänkte baka något som jag kunde ta med mig och kladdkaka är väl aldrig fel? Gjorde en kladdkaka med min favoritchoklad, Intense Mint från Lindt och en klassisk kladdkaka.
 
Städningen går det väl si och så med. Det är fredag! Jag har i alla fall gjort allt "förarbete" här på övervåningen, så nu är det bara att torka av och dammsuga. Har mest myst omkring idag. Tänt ljus överallt, läst lite i tidningar, kikat på tv och pratat lite i telefon. Har väl plockat och sorterat bort lite grejer också..
 
Andreas berättade för mig för någon dag sedan, att nu var det höst på riktigt här hemma. Jag frågade vad han menade och han sa att det var känslan då man kom hem från jobbet och kände doften av nybakt bröd. Av någon anledning så bakar jag mer bröd på hösten, olika sorters limpor och tekakor. Det är ju bättre än att baka kladdkakor i alla fall och så är det ju så gott med nybakt!
 
Nu ska jag försöka göra något åt mig själv också. Vet inte om det uppskattas så mycket, om jag kommer i mjukisbyxor och gammal t-shirt, med rufsig hårknut i nacken! Men med två kladdkakor, så det kanske väger upp? Nja, kanske dumt att chansa. Skriver mer imorgon!
 


Kommentera här: