Tjuvstartar julen

  
 
Här sitter jag i vardagsrummet med julmusik i öronen, pepparkakor i munnen och julmusten så där sprakande, bubblande i ett glas bredvid. Edvin ligger och sover mysigt nedbäddad i sitt babynest och Ines sover i sin säng sedan många timmar. Ruben, katten, springer runt benen på mig när jag går och hämtar mer pepparkakor för han tror att kanske han kan få något gott..
 
Idag har jag haft lördag hela dagen! Känns ju som lördag eftersom Andreas varit ledig. Jag och Edvin gjorde morgon tidigt imorse. Då det fortfarande var mörkt ute och golvet kallt att gå på. Han låg bara och styrde på i sängen, fäktade med armarna och var ledsen. Jag ligger i sängen och spänner mig om nätterna, så när jag kliver upp på morgonen känner jag mig som en gammal tant som ojar mig och tar mig för ryggen. Jag tog i alla fall med mig lilla missnöjda killen upp, bytte blöja, värmde en flaska ersättning och bäddade ned oss i en filt i soffan. Jag satt med honom i mitt knä, han åt och somnade äntligen skönt. Jag ville inte riskera att väcka honom, så jag sov sittande i soffan med hjärtat i famnen. Upptäckte då att det var fredag, för nyhetsmorgon började 6 och inte 8 som det gör på helgerna!
 
Dagen har gått på tok för fort. Vi la Ines för att sova lunch runt 11 som vanligt, då hon var trött.. Jag slängde in mig i duschen och hörde att hon fortfarande var vaken då jag klev ur. Satte på mig kläder och kletade på lite smink innan jag styrde bilen mot Ica. Upptäckte då jag for att jag hade bilen full med sopor som skulle till återvinningen. Då kan man bli less över att man är lite för duktig ibland. Natten innan hade jag städat en stor garderob i köket, där vi samlar vår återvinning på hög, till det blir så pass mycket att man blir begravd under det när man öppnar dörren. Men hade hunnit glömma bort det. Tur var väl kanske det, för kom på en ny sak när jag stod där och slängde sopor. Min plånbok låg hemma i skötväskan.. Var bara att vända.
 
Jag skulle inte bara handla på Ica, även hämta paket. 5 stycken! Inga små grejer heller! 2 paket från Jollyroom med julklappar till båda barnen och doppresent till Johannas lilla underbara Elise! Ett paket från Partydax, med blandade kalasgrejer inför Ines 2-årsdag. Ett paket från cdon och ett från bokus, med julklappar till kusiner, våra barn mm.. Såg nog rätt så kul ut när jag kom och sköt en kundvagn full med paket! Här kommer en shopoholic! Nej då, mer en som vill försöka handla i tid i år..
 
När jag kom hem så var Ines fortfarande vaken. Fröken bus. Hon hade lämnat en trevlig present till sin pappa i blöjan istället och sedan klivit upp och fortsätt busa. Vi har bara varit hemma och lekt idag. Ikväll då Andreas nattade henne, hade hon somnat innan han ens gått ut ur hennes rum. ♥
 

Kommentera här: