En mysig förmiddag hos oss

  
  
  
 
Båda barnen sover och jag tar en kopp kaffe framför datorn, laddar upp inför en eftermiddag fylld av mys, bus och annat. Med annat menar jag bland annat ett X antal blöjbyten, smådiskussioner med påhittig 2-åring, matlagning, städa av övervåningen för 100:e gången..
 
Här på förmiddagen har vi hunnit med att baka ännu en plåt pepparkakor. Lillebror var i hoppgungan, men tröttnade efter ett tag. Medan jag tog ur honom och lade honom i gymmet, hann Ines äta upp sin degklump! Gott tyckte hon! Vi har även lekt med annat, med bilarna i garaget, med lekdjuren. Hon hittade ett ljushus som jag skulle packa ned i en flyttlåda och jag hade visst missat att det var hennes hästars stall! Så nu står det på vardagsrumsbordet, fyllt med en massa plastdjur! ♥
 
Vi har inget särskilt planerat idag. Jag tror det blir tjockpannkaka till middag, som Ines kan hjälpa till med. Annars blir det nog bad för båda barnen, läsa lite böcker, försöka städa lite mer.. Det går sakta men säkert framåt. Ines vill nog hjälpa till med städningen sen också, hon älskar ju att dammsuga! Det är nog en av hennes favoritlekar! Rida på dammsugaren, hålla i den och dammsuga själv. Studsa runt som en liten studsboll i soffan då jag lyft bort dynorna för att komma åt under. Hon tycker att det är mysigt att ligga på soffdynorna på golvet och läsa böcker ♥ Eller bygga kojor med dem! Kanske inte det vanliga viset att städa, men roligt blir det!
 
 

Kommentera här: