Vilken dag!

 
 
Gårdagen blev inte alls som planerat utan så mycket bättre! Länge sedan vi träffade så många underbarningar på en och samma dag! Vi skulle ju till BVC för att leka med Camilla och barnen, men tog mig tyvärr ingenstans då jag hade dåligt med luft i ett av däcken på bilen.. Och jag kan inget om bilar, bara hur man kör. Så blev fast hemma och fick ringa runt till Camilla och till Emma och berätta att jag inte tog mig någonstans.
 
Först på morgonen kom Emma förbi på en kopp kaffe, då hon lämnade nyckeln som jag ska ha nu i veckan. Jag ska vara kattvakt medan de solar sig i Turkiet! Hon åkte, jag lekte lite med Ines och gav henne lunch. Alldeles efter lunchen kom Ines farmor förbi en sväng ♥ Hon hade med sig en aktivitetsleksak som är efter Andreas kusin, som Ines genast började leka med. Det är en sköldpadda från Fisher Price, som spelar musik då man trycker på den. Den har även klossar som man kan stapla på varann, sätta fast på sköldpaddans skal eller stoppa i rätt hål på sidan.
 
Ines somnade i vagnen runt halv 12 och strax efter 12 kom Camilla och barnen! De hade varit på BVC och lekt först, men sedan kom de till oss för att leka vidare. Einar var också trött, så de två små snarkade ikapp i en varsin vagn ute medan vi var inne med Selda. Hon tyckte att det hade blivit väldigt roligt hos oss sedan hon var hos oss sist. Helt plötsligt fanns det leksaker, instrument, barnböcker, nallar, allt möjligt roligt! Hon visste knappt var hon skulle börja! Jag och Camilla passade på att dricka kaffe och surra lite medan de minsta sov och fick en minikonsert av Selda som gick loss med instrumenten. Hon trummade, dansade, sjöng och spelade med olika marackas ♥ De hade med sig bullar till oss och smoothies till de små. Snacka om att Ines blev glad då hon vaknade och hade två små kompisar på besök! De lekte och myste, Selda kramade och pussade på Ines som tyckte det var toppen att ha en tjejkompis på besök. Timmarna gick fort.
 
Andreas kom hem från jobbet, vi åt middag och jag ringde hem till Gränsfors för att höra vad de hade för sig. De hade precis ätit middag och var lite Ines-sjuka, så de kom över och hälsade på de också. Så Ines fick även träffa sin mormor och morfar igårkväll. De lekte med den nya leksaken och Ines visade hur duktig hon är på att dra upp sig mot saker nu. Hon visade även hur hemskt det kan se ut och hur fort det går ibland då hon tappar balansen då hon står och balanserar på tå. Oftast landar hon på rumpan, men ibland när hon försöker förflytta sig i sidled så landar hon på sidan istället. Tur att det gick bra och att hon inte slog sig, hon blev mest rädd. De hade också med sig go´fika, så gårdagen var långt ifrån nyttig. Men en otroligt rolig, händelserik och social dag med en massa roligt främmande. Nu får vi se vad den här dagen kommer innehålla! ♥
1 Susanna Maria J:

skriven

Vilka gudomligt söta barn :) Ha en fin tisdag!

Svar: Tack detsamma! Vad gullig du är :)
Jeanette Hassel

Kommentera här: