Trött mamma men pigg dotter

Imorse var jag tröttare än jag varit på länge. Vi kom isäng sent, eftersom vi som så många andra fastnade framför tvn för att följa valvakan. Ingen bra tid att krypa isäng som småbarnsförälder. Jag vet inte hur länge vi hade sovit innan Ines vaknade första gången. Första gången av många.. Hon hade ont i magen, grinade och slängde sig hit och dit. Ville inte bli buren, inte ligga i sin säng, inte ligga i vår säng, inte sitta i mitt knä. Inget var egentligen bra. Stackars liten. Så jag vet inte hur mycket vi har sovit i natt.. Jag klev upp imorse runt 5 och kände mig som en zombie. Ines var rätt så nöjd att leka, var väldigt kramig. Jag funderade på om hon hade feber, men det hade hon inte. Lite snorig bara. Man hörde på grinet att det inte var "trött-grin" utan "ont-grin". Efter Andreas åkt till jobbet runt 6, gjorde jag en flaska välling med lite messmör i och tog med mig fröken tillbaka till sovrummet. Hon drack upp allt, vilade lite, lekte lite och sedan släppte allt ont och hamnade i blöjan istället. Sedan dess har allt varit bra. Att magen ska krångla så!
 
Om 1,5 timme ska vi till BVC för att mäta och väga. Ska bli spännande! Jag tror hon har växt på längden men inte gått upp så mycket i vikt, eftersom hon är så otroligt aktiv och sällan sitter still. Jag gissar att hon är 74 lång och väger 10.4. Vi får väl se när jag kommer tillbaka om det stämmer..
 
Igår blev Ines 10 månader! ♥ I  10 underbara månader har du funnits i våra liv och fyllt varje sekund med så mycket kärlek. Undrar om hon kommer gå när hon är 11 månader. Hon stödjer ju sig på saker och går mot dom. Som soffan, skjuter dammsugaren framför sig och går, skjuter på lära-gå stolen osv. Hon älskar att gå omkring och hålla i ens händer och hon orkar gå lite längre varje dag. Igår klämde hon fingrarna för första gången. Vi har köpt en ny byrå som vi har tvn på nu, för att inte Ines ska kunna nå tvn och slå sig på den vassa tvbänk som vi hade förr. Vi har satt in skåpspärrar så hon inte ska kunna dra ut lådorna, men någon cm kan hon ju dra ut dem. Och det gjorde hon igår, stoppade in en hand innanför och lutade sig med den andra handen mot lådan så den stängdes igen.. Stackars lill-hjärtat.
 
 
 
 

Kommentera här: