Helgen som varit

 
 
Klockan är tjugo i 11, Ines sover ute i vagnen och Andreas tar sovmorgon i sängen. Vi klev som vanligt upp runt 6 imorse, så Ines var trött då jag bäddade ned henne ute. Är så svårt att klä på dem rätt mängd kläder, idag testade jag med lite mindre kläder eftersom hon blev alldeles svettig igår när det var samma temperatur.
 
Igår tog jag och Ines en tur till Gnarp för att hälsa på Johanna och Daniel. De bjöd på go´fika i form av nybakt kladdkaka, glass och sockerkaka. Ines busade med deras katter och hennes kompis Tuff, deras hund ♥ Var en jättemysig dag. Jag och Johanna tog en promenad med Ines och Tuff, så hon kunde sova lite lunch. Vi bestämde oss för att ta en Langos-kväll då Andreas kom hem från skoterns dag i Östersund, så vi handlade och åkte hem till oss. Ines härjade på som vanligt, lekte, busade och tränade på att gå. I förrigår och igår har hon gått 7 steg. Lilla hjärtat har blivit så stor! Killarna kom hem till oss på eftermiddagen, Johanna och Andreas fixade med langos och jag lade Ines. Efter att vi proppat i oss langos, slängde vi ned oss i soffan och kollade på Så mycket bättre.
 
Nu sitter jag med en kopp kaffe och tänkte plugga lite medan Ines sover. Andreas vaknade precis. Härligt med sovmorgon till strax innan 11, vilket egentligen är strax innan 12! Ines halva dag har ju redan gått! Dagarna och veckorna går så himla fort nu. I fredags var det 3 veckor till Ines fyller 1 och 2 månader till jul! Är färdig med många julklappar. Är Ines och en av Andreas kusiner kvar av barnen. Tänkte vänta med att handla till Ines till efter hennes födelsedag, eftersom annars är det lätt att man köper lika. Nu i veckan ska jag börja baka och fixa med det sista inför hennes dag. Skicka inbjudningarna till kalaset. Vi måste även komma igång med rummen, flytta alla möbler som ska flyttas och lista ut vad vi ska göra med möblerna som blir över!
 
 

Kommentera här: