Kalasfunderingar..

Nu bara snurrar det när jag tänker på kalaset. På Ines födelsedag. Kan inte bestämma hur jag ska göra.. Ines fyller alltså år nästa fredag och hade tänkt ha "kalas" den eftermiddagen och ett barnkalas vid ett annat tillfälle, så det blir lugnare och roligare för barnen. Nu är det så att vi har stor familj och litet kök. Har precis insett det. Trodde att jag kunde lösa det, men får inte det att gå ihop. Hur 30 stycken ska få plats i vårt kök.. 30 stycken är ju en stor skolklass eller två fotbollslag med avbytare typ! I vårt lilla kök.. Förstår inte hur jag tänkte.
 
Min sista minuten-lösning är att försöka byta bort mitt lördagspass och ha en lång kalasdag på lördag med två kalastider. Ett förmiddagskalas och ett eftermiddagskalas. All tårta äts på den dagen, ingen tårta eller kalasande på fredagen. Att vi har en mysig hemmadag på fredagen, då vi äter något gott och umgås med Ines.. Och sedan kommer stora, tjocka släkten lite utspritt på lördagen och ingen behöver stresa hem från jobbet eller komma på kalas utan att ha ätit middag liksom. Alla får lite mer tid med Ines. ♥ Har nästan bestämt mig nu. Jag vet att det blir jobbigt att ringa runt till alla och ändra dag, men i slutändan tror jag att det blir bäst..

Kommentera här: