Gå i säng med dig!

Idiotiskt tänker jag då jag ser att klockan är två på natten och jag sitter vid datorn. Det är nog den mysiga tuppluren som jag och Ines tog mitt på dagen, som gör att jag glömde bort att klockan tickade. Hittade några nya, fina bloggar ikväll, som jag suttit och klickat runt på. Inspirerad av fantastiska bilder på fina barnrum, pyssel och inredning.. Vill ha! Jag vill ha ett eget hus! Möjligheten att börja forma ett rum till vårt hjärta! Älskar att kika på andras barnrum och samla idéer, spara bilder och drömma ♥ Illustrationer, fina vimplar, underbara dockor och nallar, docksängar, böcker och fina bokhyllor. Jag vet ungefär hur jag vill göra då jag änligen kommer kunna göra något eget till vår tjej.
 
Har varit en väldigt mysig kväll. Mamma och pappa kom förbi, så jag slängde ihop en blåbärskladdkaka! Tyckte den blev god, hittade receptet på Underbara Claras blogg. Mamma fick även bada Ines och det är ju en av Ines favoritgrejer att göra. Vi skulle kunna bada henne oftare eftersom hon älskar det så mycket! Längtar till sommaren då man kan göra utflykter och ta en tur till havet om vädret tillåter. Ines blev vaken länge ikväll, men hon har sovit dåligt hela dagen. Hon har varit lite dålig i magen och bajsat flera gånger, en av gångerna hamnade en del av det på mig! Tur man inte är kräsmagad och att Andreas var hemma, så man kunde hjälpas åt med det.
 
Imorgon hade jag velat åka till Harmånger för att lyssna på en ekonom som ska berätta om ekonomin i samband med småbarn. Information om sparande och försäkringar osv. Tyvärr är vår bil inte att lita på. Man kan bli stående med ett heldött batteri helt plötsligt och det är ingen höjdare dagtid då alla är och jobbar och man är själv med en bebis.. Himla trist, för man vill kunna hitta på saker om dagarna. Vi får se vad det blir imorgon istället. Kanske en promenad om vädret fortsätter vara så fint!
 
 

Kommentera här: