Händelserika men lyckliga dagar

 
 
 
Nu har det gått någon kväll sedan jag skrev något här igen och det är inte ett medvetet val,  det är inget jag valt själv. Det är vår lilla älskling som gjort det, hon vill inte att jag ska skriva här. Hon har som ett sjätte sinne! Jag kan sitta vid datorn och slökolla i tio minuter, innan jag skriver blogg.se och loggar in. Jag börjar skriva ett inlägg och hinner skriva några rader, innan jag hör hur hon vaknar i babyvakten. Det slår aldrig fel! Det har blivit så flera kvällar på raden nu och jag kommer precis ifrån sovrummet, där jag nattat om Ines som ännu en gång vaknade då jag gick in på bloggen.

Det har varit några händelserika och härliga sommardagar, med mängder av regn och en massa familj. I måndags var vi ju som jag skrev tidigare, hos min farmor och hälsade på. Igår kom min syster och vi tog med oss Ines till Ilsbo för att hälsa på våran mormor och morfar. Var mysigt att sitta och fika någon timme, dricka kaffe och äta jordgubbar med glass. Ines åt lite middag som vi hade med. Vi hade med en massa leksaker också, men som vanligt så är det allt annat som är intressant. Andras smycken, klockor, glasögon mm. Hon gillar verkligen bling-bling! Hon tycker även om sådant som hör hemma i köket, som plåtburkar med lock, sådant som är gjort i silikon, som isformar, grytvantar eller bakformar.. Hon somnade i bilen på vägen hem och det var nog tur, för då vi kom hem väntade det mer främmande. Då var det Ines farmor och faster som plingade på! Ines var lite småtrött från början, men sedan blev hon bara glad och busig. Ines farmor hade med en underbar klänning som hon sytt och en solhatt, som jag visar vid ett annat tillfälle. Är så härligt att se hur vår tjej skiner upp då hon träffar familjen och känner sig så avslappnad med dem. Betyder så ofantligt mycket att vi har en sådan stor familj runt henne. ♥

Idag tog jag med mig mamma till BVC, eftersom Andreas jobbade. Var roligt att ha henne med, så hon fick se hur det ser ut på familjecentralen och se hur det går till då de väger och mäter Ines där. Var 8-månaders koll också, men allt såg bra ut. Vårt stora hjärta väger nu hela 10,1 kg! Inte konstigt att hon är tung att bära på! Hon  är påväg mot högsta viktkurvan igen, där hon låg stadigt innan hon lärde sig rulla. Nu är det krypning hon tränar för fullt. Önskar att det vore dagtid hon tränade på det, men det är före läggdags i sängen. Hon hoppar omkring, slänger in knäna under kroppen och antingen vaggar fram och tillbaka, backar i sängen eller hoppar framåt som en liten känguru! Och som vanligt så ska det gå så fort, hon gör ju aldrig något lugnt och stilla.. Börjar kännas otryggt att ha henne med oss i sängen, så brukar försöka hålla mig vaken tills hon somnat och lyfta tillbaka henne då hon vaknar på natten. Efter vi varit på BVC, var vi i gränsfors någon timme så Ines kunde sova och äta. Sedan blev det ett besök till biblioteket för att hämta en bok som Ines fick därifrån och kolla på en konstutställning som pågår där just nu.

Nu ikväll hade vi främmande igen. Då vi kom hem från biblioteket, skyndade jag mig att städa av, tvätta lite och baka chokladkolasnittar. Klockan 6 kom Fredrik och Jessika på besök. Hade inte träffat dem sedan Ines dop och de hade med sig en liten present till Ines som de köpt i Grekland. Vi fikade, pratade om allt möjligt och lekte med en busig Ines som ännu en gång blev vaken ovanligt länge! Var en supertrevlig kväll. Så än så länge den här veckan, har vi träffat en massa familj och vänner och fikat, fikat, fikat. ♥

Kommentera här: