När magen bråkar

Stackars vår lilla tjej, som haft två halvdåliga dagar nu. Hoppas den här dagen vänder, så det blir en bra dag ändå. Igår hade hon kämpigt med magen hela eftermiddagen och kvällen. Var inget som hjälpte. Hon glömde det en snabbis ibland om man busade, sedan var det bra medan hon åt. Hon kunde inte sova tack vare att magen bråkade och då blev hon både trött och ledsen över magen samtidigt = dålig kombination. Medan vi åt middag, fick hon sitta i gungan och då somnade hon äntligen och sov i alla fall en halvtimme. Man försöker allting, för man vill ju inte att de ska behöva ha ont. Vet inte om dropparna gör någon skillnad. Vet ju att vissa får mer ont av droppar, tänk om man bara förvärrar det.. Hon får i alla fall droppar när hon har dåliga dagar, men tycker inte att jag märker någon skillnad.
 
Det blev ju inget gjort här hemma på hela dagen, för den spenderades till 100% med henne, vid henne. Antingen låg eller satt hon i mitt knä, eller så låg vi någonstans tillsammans. Jag bar henne, masserade, testade ligga på mage. På kvällen efter hon ätit, somnade hon äntligen i min famn och sov i flera timmar! Jag rörde mig inte ur fläcken, för ville att hon skulle få den sömnen hon behövde! Även fast hon sovit i flera timmar, så somnade hon om efter kvällsmålet då vi gick i säng. Hon var väl säkert supertrött efter att ha kämpat på med magen hela dagen stackarn.
 
Hade hoppats på en bättre dag idag och jag trodde att det skulle bli det, eftersom hon var så glad och mysig nere i sängen imorse. Hon vaknade sin vanliga tid runt halv 5. Jag lyfte över henne till oss och efter att hon ätit så somnade hon om och vaknade vid halv 8 med ett leende. Vi låg och kramades lite, hon låg och lekte med en nalle och pruttade. Bytte blöja och gick upp. Stoppade i mig lite frukost och sedan var det dags för henne att få lite påfyllning, då började det om från början igen. Den där bråkiga magen. Hon grinar, vrider sig hit och dit och sparkar med benen. Testade allt igen, samma som igår och det har varit full fart i några timmar. Lillhjärtat somnade precis i gymmet, så hoppas att det släpper efter hon fått "lunch" efter sin tupplur. Ska försöka få något gjort nu. Håller tummarna på att den här eftermiddagen och kvällen ska bli bättre! Ines blir ju 15 veckor idag också ♥
 
 
1 Nathalie :

skriven

Usch vad jobbigt med magen, stackarn! Har hört att det blir värre innan det blir bättre med dropparna. Men vi höll ju på med dom i veckor men det blev inte bättre ändå :/ Hoppas det blir bättre snart!

Kommentera här: