Vart tog våren vägen?

 
 
Jag trodde inte det var sant imorse då Andreas bad mig att kolla ut genom fönstret och allt var helt vitt! SNÖ! Jag som hade ställt om till vår, vill inte ha kallt och snö igen.. Hade tänkt ta en tur till Ica och hämta ut en leksak till Ines idag och även ta en promenad, men skippar allt och är bara inne istället. Hanna och farmor kommer och hälsar på ikväll. Hanna skulle handla med sig thaimat och hjälpa oss med våra hår. Har börjat tappa hår nu.. Borsten fylls med hår varje dag och lill-tjejen älskar att rycka mig i håret.. Så står väl inte på förrän man är helt hårlös! Kommer säkert bli jättetunnt och flygit..  
 
Har varit en mysig helg, men den har gått i rasande fart som vanligt. I fredags firade vi Andreas med familjen. Var en supermysig kväll ♥ Blev mängder av smörgåstårta kvar, eftersom alla ätit middag innan de kom! På lördagen var jag på klädbytardagen i Bergsjö och handlade några plagg. Fanns mängder, men inte så mycket som föll mig i smaken. Kläderna blir ju mer och mer slitna när man kikar på större storlekar, eftersom de kan använda kläderna längre. Hittade i alla fall 2 bodys, en klänning och en t-shirt. Resten av dagen var vi mest bara hemma och plockade, lekte med lill-fröken och såg på tv. På eftermiddagen kom Johanna och Daniel över och grillade med oss. Var dom som kom på idén och handlade allt! Fick även låna deras tv, så vi såg på en film innan kvällen var över. Beautiful Creatures! Jättebra film, blir så nyfiken på böckerna. Klockan 11 var vi helt slut och gick i säng..
 
Ines vaknar ju 4 på morgonen nu mer. Somnar om efter lite mat och vaknar någon gång mellan halv 6 och 7 igen. Det är samma varje dag, så jag är van och känner mig inte särskilt trött ändå. Dagarna blir långa när man kliver upp den tiden och igår hade vi en väldigt lång dag. Var en mysig dag, men vi gjorde inte så mycket. Är väl kanske så det ska vara på söndagar egentligen? Vilodagen? Vi kikade på Shameless, badade Ines, åt pastasallad, tvättade lite och bara tog det lugnt. Ines tycker om att sitta i sitt badkar när man badar henne nu, så vi måste köpa några halkskydd så inte lill-rumpan glider omkring och hon slår sig. Hon är ju så underbat söt då hon sitter i badkaret och slär i vattnet, bankar på badankan och vattnet flyger över hela köket. Världens leende på läpparna. Hon älskar att bada ♥ Nu hör jag att hon vaknat, så måste gå och kolla till henne. Dags för en lekstund igen. Vill skicka en hälsning till Ines farmor som är i USA och läser här på bloggen under tiden också.

Kommentera här: