Sol ute, kaos inne!

Klockan är snart tolv och solen skiner ute! En riktig sommardag och då passade vi på att ta världens sovmorgon! Kanske så det blir när man går isäng klockan 3 och sover oroligt, vaknar flera gånger och drömmer konstiga drömmar? Nu har jag några timmar på mig att plocka lite hemma, tvätta och njuta av solen. Känns som jag knappt vart hemma den sista tiden, så man ligger efter med städningen. Igår jobbade jag först, sedan var jag bara hemma någon timme, för sen hoppade jag in i bilen igen och körde till Bergsjö. Tutbingo med Emma stod på schemat, spelade på alla brickor i något spel, tills hon kom dit direkt ifrån skolan. Inte det lättate att jonglera med två brickor, med två lotter på min och en på hennes. Men det gick! När väl Emma kom, hade vi fullt upp med att både spela och prata, så vi råkade missade att två rader redan hade varit och blev jätteglada när Emma fick det.. Behöver jag berätta vad vi gjorde då? Slängde oss på tutan, kontrollanten kom, ropade upp nummren och insåg att det visst fattades några nummer.. Vi kröp ihop i bilen och skrattade, kändes som att alla sett att det var vi! Men vi fick i alla fall tuta en gång, för sedan blev det inge bingo. Inte för oss i alla fall. En rolig och solig kväll! ♥
I Eftermiddag är det dags för Vårruset i Sundsvall, så gäller nog att försöka fylla på med vatten under dagen, så man inte tuppar av efter vägen! Ska skynda mig att slänga i en tvätt på en gång, så den får torka utomhus! Sist jag hängde ut kläder på tork, så passade de på att gödsla jordgubbstäkterna runt gården... Nackdelen med att bo på landet.
Johannas lilla hundvalp Tuff, som jag myste med hela tisdagen

Kommentera här: