Härliga ledighet

Sitter mitt emot Andreas, som sitter och hostar och nyser. Han är hemma från jobbet idag, efter att ha varit sjuk hela veckan.. Jag bara totalvägrar bli sjuk, så jag plockar på som vanligt och försöker få något gjort den här enda lediga dagen den här veckan.. Tänkte åka till stan, men verkar bli imorgon innan jobbet istället. Så planen är att jag ska städa idag. Måste bara komma igång. Är ju så mycket bra på tvn. Och finns ju så mycket roligt vid datorn. Sedan är det mysigt att passa på och kramas med Andreas då han är hemma. ♥ Så än så länge ligger dammtussarna kvar, men nu ska jag försöka ta tag i det!
Vill ha vår och sol nu! Bort med all snö och kyla, är så trött på att frysa! Vill kunna ha lätta, sköna plagg och sitta utomhus med kaffekoppen. Lyssna på vårfågelkvitter och se hur det börjar växa överallt ute. Man får så mycket energi då det är soligt och härligt! Vi satt på jobbet och räknade igår. Imorgon är det 12 veckor till midsommar! Det känns underbart i alla fall!
Okej, nu ska jag försöka lämna datorn och sätta fart med städningen! Kanske börja ta fram lite påskpynt? Är ju faktiskt påsk nästa helg!
 

Kommentera här: