Kattfisar och hundpussar

Vilket aprilväder det är just nu och detsamma gäller mig, energimässigt och hur mycket man får gjort under dagarna. Igår var jag inte alls sugen på att göra någonting, kände mig så trött och ville absolut inte åka till tandläkaren. Funderade på att ringa och be om ny tid, men när jag såg på deras hemsida att det kostade 400:- för uteblivet besök, så kom jag väl på att det fanns roligare saker att lägga pengar på. Pallrade mig iväg, satt i det tysta och stela väntrummet bland okända och kända ansiktet och såg minuterna ticka iväg. Vet inte varför det alltid känns så konstigt hos tandläkaren. Jag kände mig sunkig, orkade inte fixa mig så mycket innan besöket, för trodde inte jag skulle träffa på någon där. Bredvid mig satt en kille som jag gått i skolan med, som är två år äldre än mig. Funderar vad han har gjort, stora plåster över näsan.. Kanske hamnat i slagsmål i helgen. Han såg ungefär lika bekväm ut i situationen som mig, jag satt mest och grävde runt i väskan, kollade ner i händerna och kikade igenom någon tanttidning.. Besöket gick fort. Inga hål, ingen ny tid!
Pratade med Emma i telefon på vägen hem och bestämde att jag skulle dit efter middagen. Blev där i några timmar, hann kramas och leka lite med barnen innan de skulle isäng. Sedan satt vi och pratade om allt möjligt, drack kaffe, lekte med hundarna osv. Jämt när man sitter i soffan, så kommer det något/några djur som vill gosa. Oftast vill Emla krypa upp i knäet, sedan ligger hon där och kurrar och fiser! Bredvid ligger Iris och vill ha uppmärksamhet, pussar en på armen om och om igen.. Ständigt kattfisar och hundpussar! Förutom det, så var det en riktigt mysig kväll. Åkte hem och gick och lade mig tidigt med Andreas. Han slocknade på en gång, men inte jag.. Jag kunde inte somna, så istället började jag totalrenovera huset. Funderade på vilka klickgolv jag ville ha, att jag skulle köpa högre, vita golvlister. Måla om i köket, lägga samma golv på hela övervåningen. Måla trappräcke, köpa halkskydd till trappen i samma färg som dörrmattan. Måla de små borden i hallen svarta. Började planera i vilken ordning allt skulle göras, hur man skulle lösa allt på bästa sätt.. Någon gång under husrenoveringen somnade jag till slut.
Får en puss av Emmas katt Emla        

Kommentera här: