Måndagsbus med Sundsvallstjejer






I söndags åkte jag till Sundsvall, och såg film med Frida. Vi pratade på om allt som hänt sedan sist och hur allt ser ut i framtiden. I slutet av Maj flyttar hon och lilla Mejsan till Västerås, för att flytta ihop med hennes kille i en lägenhet de nyss köpt tillsammans. Kommer sakna dem och våra lekstunder! ♥ Så då måste vi passa på och ses mycket innan de flyttar. Hon har ju även fullt upp med sin utbildning, som blir färdig samtidigt som hon flyttar - och hon har redan fått ett jobb i Västerås! Hon är snart färdig med sin sjuksköterskeutbildning.

Klockan blev mycket alldeles för fort. Jag sov på deras soffa och på morgonen vaknade jag av att Frida och Meja också hade kurat ned sig i soffan, framför barnprogrammen. När klockan var halv 8 åt vi frukost och sedan åkte Frida till utbildningen. Jag var barnvakt till Meja fram till fyra, eftersom dagiset var stängt den dagen. Vi tog en härlig promenad till Ica, handlade fika och såpbubblor. Vi tog med oss det till en park i närheten, där vi lekte i över en timme. Hemåt, äta lunch, leka och sedan var det dags för lilla fröken att sova en stund. När hon sovit färdigt åt vi mellanmål och lekte framför tvn som visade Barna i Bullerbyn. Mysigt med Astrid Lindgrens filmer!

När Frida kom hem, gick vi tillsammans till en annan lekpark och lekte lite tillsammans innan jag åkte hem. Var två jättemysiga dagar med två underbara tjejer! ♥

Kommentera här: