Kaka på kaka..?

Oj vilken helg det varit! Kalas på kalas på kalas, festkvällarna har avlöst varann! Känns otroligt skönt med söndag. Har bara tagit det lugnt idag, satte mig i solen med en tidning och en kopp kaffe. Tvättat lite och kikat på tv. Vi ska snart åka och fira Andreas mormor, som fyllde år på midsommarafton. Helgens sista kalas!
 
I torsdags var vi på grillfest hos Hanna och Billy. Var en otroligt rolig kväll, med härligt folk. God mat och dryck, vi kom isäng först runt tre. Tror det blev lite väl mycket av det goda för de flesta, även mig. Var inte roligt att vakna trött och sliten i fredags och inse att det var midsommar! Håret stod åt alla håll, smink runt ögonen och inte ett dugg sugen att dricka igen. Midsommarfest hos oss, så jag fick kliva upp och börja ordna här hemma. Dammsuga, plocka fram stolar ute osv.. Andreas fixade iordning en jättegod drink till mig och hade värmt på en ugnspizza, så sen var man piggare igen. Tur man inte är en sådan som blir jättebakis. Jag blir bara trött!
 
Var en rolig midsommar, men blev ingen cykling i år. Erik, Manne, Johnnie, Martin och Anton kom utan cyklar.. Så jag, Andreas, Malin, Alexander och Billy hade ordnat med det i onödan. Vi blev bara hos oss hela kvällen, satt ute i solen och pratade. Grillade lite korv. Sedan gick vi in och fortsatte, då knotten höll på att äta upp oss! Festen tog slut ganska tidigt, men det blir ju så då det är midsommar och man börjar så tidigt!
 
Lördag, trött igen och ännu en fullbokad dag. Två inbokade kalas. På eftermiddagen skulle vi på Andreas mosters 50-årskalas, med god lunch och tårta. Var roligt att träffa alla som man träffar så sällan! Tyvärr gjorde lördagens kalas, att jag missade Johnnie i kyrkan. Två timmar efter vi kommit hem, var det dags för kalas nummer två. Andreas farbrors 40-årskalas! Det var ingen lugn tillställning! Massor av roligt folk som drack i mängder och tjoade och festade, som om det inte vore dagen efter midsommar! Vilket gäng! Var en jätterolig kväll, jag och Andreas åkte hem runt halv 11 nyktra, eftersom vi festat tillräckligt denna helg. Hörde idag att festen inte var slut förrän 5 halv 6 imorse! Undrar hur de mår idag..
 
Idag ska vi som sagt på helgens sista kalas. Vi ska åka med Andreas föräldrar, som även de var på festen igår och blev kvar sent! Därför vi inte åkt på kalaset än.. Tror alla är lite sega idag.
 

Kommentera här: