Underbara höstdag

Vilken härlig eftermiddag det varit. Tog med mig en kopp kaffe ut i solen och fick sällskap av Ruben. Hängde ut en tvätt, förmodligen den sista som kommer kunna torka utomhus i år.. Nu är det höst på riktigt! Träden börjar skifta om till alla underbara färger.. Det är så frisk och skön luft på morgonen.

Imorse klev jag upp klockan 5. Lite trött efter att ha klivit upp den tiden varje dag hela veckan, eftersom jag jobbat. Därför jag inte skrivit något tidigare i veckan. Varit så trött på eftermiddagarna! Vill bara bädda ner mig i soffan under filten och kika på tv. Inte plocka, inte diska, inte tvätta, inte laga mat.. Men måste man så måste man. Därför blev man extra glad idag, då Andreas kom hem med pizza!

Ibland tänker vi så läskigt lika. Jag handlade på vägen hem idag, eftersom jag slutade tidigt och ändå var i Bergsjö. Handlade 2 liter mjölk, bröd, några olika middagar, fil, nudlar mm. Andreas kommer hem några timmar senare, med en egen kasse från Ica. Vad har han handlat? Jo, massor av mjölk, massor av nudlar, samma bröd som jag mm..

Imorgon är jag ledig, så då blir det att sova några timmar längre. Eftersom jag bara lämnat allt hela veckan och bara fixat med det mest nödvändiga, så ska jag försöka ta tag i allt imorgon. Har ju så många planer och saker jag vill göra här hemma, men kommer knappt någonvart. Hallen behövs göras färdig. Andreas och Olle ska sätta upp krokarna och hyllan imorgon i alla fall. Gamla datarummet ska få sig en uppfräschning, då vi ska göra det till ett sällskapsrum. Kikar på fondtapeter nu, försöker få det att funka med alla färger.. Tror det är någon som är färgblind som bestämt färgsättningen här hemma, eller någon som bara tagit vad som helst, bara det var billigt.

Kommentera här: