Hemma hos Nette





Tänka sig att man hunnit med lite på en söndag! Har varit en konstig lång dag, även fast det var inatt man drog tillbaka klockan. Telia jävlas igen, så just nu har vi internet, men inga tv-kanaler.. Så jag kan bara kolla på 1:an, 2:an, 4:an och 6:an. Åt frukost, sedan tröttnade jag att sitta framför tvn. Var bara trista program, så bestämde mig för att städa badrummet istället. När jag fixat det, såg jag att reprisen på "Så mycket bättre" började, så tog en kopp kaffe och slängde ned mig i soffan igen. Under reklampauser tvättade jag och fixade med disken.

Kände att det saknades något till kaffet, så bestämde mig för att baka något. Kikade bland receptböckerna, började leta efter goda småkakor som var lätta att baka. Är så roligt att baka, extra roligt om man får testa något nytt. Hittade en ingefärskaka som skulle vara så enkel att baka. Bytte ut den färska ingefäran, mot pepparkakskryddor. Jag fick improvisera lite, eftersom degen inte stelnade så pass mycket att man kunde rulla den. Den blev ju som en kola. Resultatet blev en spröd kaka, som smakade knäck och pepparkaka!

Kommentera här: