Hejdå Vinterland!

Snälla törnrosa, kan jag få låna dina feer? Eller i alla fall deras trollspön? Vill också kunna köra igång städredskapen, så de går av egen maskin.. Är tråkigt att städa, känns som jag inte kommer någonstans. Man plockar och plockar, men ändå är det saker framme.. Man dammar samma ytor hela tiden och på en gång blir det lika skitigt igen. Behöver ju baka också. Det är roligt! Synd bara att det känns som tiden inte finns. Imorgon och på fredag ska jag jobba. På lördag är det maskeradfest för Andreas pappa och på söndag fyller jag år.

Åkte till Harmånger en sväng under dagen. Var så länge sedan jag träffade Emma och Liam, så kände att det behövdes för att orka ta tag i det sista här hemma. Liam är så himla söt, pratar mer och mer för varje gång man träffar han. Nya ord hela tiden, längre meningar! Jag och Emma pratar vardagsbekymmer och allt runt omkring.

Idag ramlade ännu en julklapp ned i postlådan. Är behändigt att julklappsshoppa på internet, för då kan man jämföra priser och få lite tid på sig att betala sakerna. Har blivit en liten hög här hemma nu! Känns bra att man kommer någonvart, så man slipper slita håret av sig i slutet av december. Stångas med alla andra julklappshandlare i proppfulla butiker och handla saker till överpris.

Nu ska jag ta tag i trasan igen. Höja julmusiken, damma, hänga en till tvätt.. Hoppas jag hinner klart med städningen ikväll, så jag bara har rolig bakning kvar de sista dagarna!

Kommentera här: