Tick Tack. . .

Klockan är strax nio och killarna håller fortfarande på som om tiden stod stilla. Han som har festen ville att de skulle komma runt sju, men det var visst ingen tid man behövde passa. Så jag sitter fortfarande här, lika trött och uttråkad. Den totala motsatsen till vad de på övervåningen är. Gick till hallen för att kika om de var på G, men hörde hur de alla sjöng "Livet är en fest..!", så än så länge verkar det inte vara dags för avfärd. Jag tycker att det är skitkul att de hittar på saker, att de åker på fester och har kul. Trist bara när det blir missförstånd och jag blir sittandes och vänta länge helt i onödan.

Jag har hela dagen trott att vi skulle åka runt 7, eftersom han skrev det. Hade jag vetat att de skulle ha förfest från halv 6 till efter nio, hade jag ju kunnat åka hem några timmar. Kanske ska kika på ett serieavsnitt av någon ny serie, för att få tiden att gå fortare?

Kommentera här: