Någon som är vaken?

Jag sitter i alla fall här. Det är ganska länge sedan jag var vaken så här länge på en vardag! Ska strax krypa ner i sängen, men tänkte skriva några rader om hur dagen varit först.

Har bakat två typer av småkakor idag. Chokladkolasnittar och cookies. Tror ni mina cookies blev bra den här gången? Nja, inte direkt. Gjorde två plåtar, så anpassade allt efter hur den första plåten blev. De blev inte färdiggräddade i mitten, men ändå brända på botten. Så fickn sänka tempraturen och sätta plåten högre upp i ugnen. Trist att det ska behöva bli dåligt, bara för att jag vill så mycket. Vill bjuda på fina, goda kakor till helgen, men det blir allt annat än det! Andreas säger att vi kan köpa kakor, men bakandet hör liksom till. Känns som jag både vill och måste baka, för att jag brukar bjuda på mycket hembakt på kalas.. Jag förväntas vara duktig, men just nu kommer jag och ugnen inte alls överens!!

Har slängt in en tvätt och börjat plocka lite på undervåningen. Tror jag kommer få panik då jag inser på riktigt vad vi stökat ner nu genom alla målarprojekt vi håller på med. Skruvade ned hatthyllan idag och spacklade igen hålen. Imorgon ska alla väggar målas är det tänkt. Ska försöka hinna så mycket som möjligt innan pappa kommer, så det slipper bli så sent! Så imorgon ska jag försöka hinna måla klart väggarna, men inte i trappen.

Nu ikväll var jag över en sväng med Emma och hjälpte henne att måla Liams säng. Han ska få en egen säng i den nya lägenheten, så vi grundmålade den idag. Var roligt och tiden gick fort som vanligt. Vi hann i alla fall grunda klart sängen, innan vi skulle åka hem till henne. Bjöd in mig på lite kaffe, så satt där och pratade ett tag till innan jag for hem. Efter jag kommit hem har jag hjälpt Johnnie med en monsterläxa och lagat middag.

Nu ska jag skynda mig i säng, så jag hinner sova något innan det blir morgon!

Kommentera här: