Friday, I'm in love

Varit en härlig fredag, även fast morgonen var otroligt seg. Blev vaken för länge på torsdagen, som vanligt. Det kändes att det var fredag, hade kunnat betala en hel del för en sovmorgon.. Sprang bara halva vägen till bussen, men vädret var toppen och jag visste att dagen skulle bli bra.

Började med att jag fick veta att jag var den enda praktikanten idag. En av tjejerna var sjuk och den andra var ledig. Så jag fick stryka en av tjejernas påslakarn. Känns som hon struntade att göra det igår, eftersom hon visste att det skulle behövas göras innan helgen. Det var hon som var ledig. Fult men smart knep. Så min förmiddag började alltså med strykjärnet, som jag slet hårt med i flera timmar.  Efter lunchen blev det att prissätta varor och fortsätta med skyltningen på kosmetika-avdelningen.

När jag tagit helg från praktiken, gick jag förbi banken för att se hur mycket pengar jag hade på kontot. Tänkte att jag kanske kunde kolla på Jeans, men visade sig att det var tur att jag kollat saldot. Där inne fanns det bara 50 kronor. Tur att jag får pengar till veckan! Hade jag inte haft kontanter i plånboken, hade pengarna inte räckt till bussresan ens! Betalade resan mot Sundsvall, där jag skulle träffa Andreas och Marco.

Hoppade av i Sundsvall och ringde Andreas. Han skulle beskriva hur jag skulle gå för att hitta dem, men jag fattade nada. Där stod jag och kliade mig i huvudet, det fanns vägar åt alla håll och jag hade ingen aning viket håll jag skulle gå åt. Då fick jag en snilleblixt! Min underbara syster bor ju i Sundsvall och hon kunde beskriva vägen mycket bättre. Hade hittat mycket fortare om jag hade haft glasögonen med mig, för jag stod och surrade med Hanna länge och hon funderade varför jag inte såg skylten jag letade efter. Tog några steg framåt och plötsligt fanns den bara där. Mina ögon som sagt, har kass syn på långt håll.

Jag, Marco och Andreas åt pizza på Kermit och det var verkligen gott! Perfekt botten, som inte är 1 mm tjock. Bra kryddad, lagomt med fyllning. Sedan blev det en resa ut på Birsta, där vi kikade på Media Markt och Ikea. Kvällen avslutades på bion! Marco åkte och jobbade, så jag och Andreas gick på bio. Vi såg "The Tourist" och den var verkligen sevärd. Spännande, rolig, oförutseende.. Se den! Har som sagt haft en underbar fredag! Min underbara har bjudit mig på allt, eftersom han är så himla söt och min plånbok ekar. Mindre än en månad till vi har 6 år tillsammans.


Kommentera här: