Nedräkning

Sitter och jäspar, även fast jag inte har tid med det. Måste orka vara vaken någon/några timmar till, så jag orkar torka av alla ytor och röja lite på övervåningen! Är häktiska men roliga dagar som väntar nu. Mycket att göra, så jag måste göra det som jag planerat för att allt ska hinnas med.

Igår hade jag turen att träffa Hanna som var hemma över helgen. Blev så paff när jag stod inne på toaletten i gränsfors och så kom Börje springande. Hon hade tagit med sig honom i väskan på bussen. Han hade suttit där och kikat ut i hennes väska! Vad söt han är! Jag följde med Hanna till farmor och farfar då hon skulle klippa dem och färga farmors hår. Var mysigt att sitta där och fika med dem, prata om allt möjligt. När vi var färdiga där, for vi till vår farbror Tomas, för Hanna skulle klippa han också. Härligt att kunna träffa mycket familj på en och samma dag!

Imorgon kommer min kusin Elin hit, för att stanna till på tisdag. Jag som håller på och röjer och städar i alla hemliga gömmor man har. När man städar skåp och garderober, blir det ju så otroligt stökigt i resten av huset! Och eftersom jag inte varit hemma så mycket i veckan, så har städningen fått vänta. Nu har jag den kvar och imorgon klockan halv 1 kommer Elin! Så hinner som sagt inte sova nu, måste städa uppe ikväll och ta nedervåningen + golv imorgon innan hon kommer. Puh!

På Tisdag tar jag med mig Elin till stan igen, då jag ska till Arbetsförmedlingen för att träffa min nya handledare för första gången. Borde väl även kika på lite saker till resan. Jag hade även tänkt hinna åka till Sundsvall innan torsdag, eftersom jag vill träffa Hanna och få lite klädråd av henne inför resan! Hon är som min alldeles egna personliga stylist.

På torsdag åker jag, Andreas, Malin, Alexander, Max och Tommy till England! Till Reading Festival, där vi bland annat kan se Muse, My Chemical Romance, 30 Seconds to Mars, The Offspring, The Strokes, Pulp, The Streets, Panic! at the Disco, Flogging Molly mfl! Vi träffades idag efter att jag jobbat och pratade genom allt. Allt vi kunde komma på just nu i alla fall. Vilken bil man ska ta, hur många väskor vi behöver, vad som behövs handlas in, när och var man ska växla pengar osv. Mycket att tänka på och planera. Blir att ta fram ett papper och skriva en lista, annars glömmer man väl ngt viktigt..

Kommentera här: