The Royal Wedding

Tänk om man kunde vara i England imorgon. Där händer det en historisk händelse . En av mina drömprinsar gifter sig med sin underbart vackra framtida prinsessa!

Jag vet inte hur gammal jag var då jag började bli intresserad av prins William och prins Harry. I början av högstadiet? Jag började gilla killar med ljus hy, rödblommiga med ljust eller orangefärgat hår. Tror allt började efter jag hade sett serien Klinkevals, där en kille hade det utseendet. Sedan kände jag igen utseendet i prinsarna, som helt plötsligt blev ursnygga. Blev salig då de visade dem på tvn, då de dök upp i damtidningar hos farmor och farfar..

Pappa sa att jag borde skriva ett mejl/brev till dem, och berätta om mig själv. Idag då jag var hemma och hälsade på så frågade han om jag skickade något brev för herrans massa år sedan, då vi pratade om det. Det gjorde jag aldrig.

Jag undrar hur många miljoner som kommer följa bröllopet via tv och internet? Jag tänker i alla fall göra det.. Drömbröllopet. Man tycker synd om Kate som ständigt jämförs med Diana. Jag tror hon kommer göra ett fantastiskt jobb som prinsessa och på ett vis ha det lättare än Diana. Kate har utbildning och har varit med William så länge nu. Kate har annat ursprung. Men nu är paparazzifotograferna fler, världen har krymt efter globaliseringen och intresset och mediabevakningen är större än någonsin! Tvkanaler, tidningar,  radio,  internet, bloggar och allt annat som vi nu använder oss av.

Hoppas i alla fall att det kommer bli en sagolik dag, med massor av människor, ett underbart bröllop och att de får leva lyckliga i alla sina dagar.




Kommentera här: