Fabulously lazy



Vår söta dunderklump till katt, Ruben, har börjat visa sig mer inomhus nu när det har blivit kallare. I sommar har vi knappt sett honom, han har varit hem några timmar i veckan. Nu är han oftast inne hela kvällarna och nätterna. Imorse tyckte han att det var dags för mig att kliva upp. Vaknade av att han höll på och ge mig en ansiktspeeling med pussar i hela ansiktet! Vet ingen katt som pussas lika mycket som han. Sedan har han märkt att det är ett utmärkt sätt att väcka mig på, när han vill något.

Var fjärde dagen på utbildningen idag. Allt går bra än så länge, har en rätt så rolig och bra grupp. Hamnade i den mindre gruppen på 18 pers, istället för i den stora som är på 48 personer! Synd att Malin, Alexander och Max hamnade i den andra gruppen bara. Hade varit ännu roligare om alla varit i samma. Än så länge har vi pratat lite om kommunikation och om hur människor beter sig i grupp. Vi har även börjat lite med turism. Inga läxor, inga prov.. Känns skönt att vara där mellan 9 - 4 och sedan åka hem och inte behöver fixa något med det hemma.

Imorse på bussen ringde det från en skola och hörde var jag höll hus. Jag sa att jag satt på bussen påväg mot Hudik. Han frågade om jag inte skulle vara i Gnarp och jobba, men det är inte ens någon som frågat mig! Kvinnan som de trodde jag skulle vara istället för, har jag aldrig ens pratat med. Vet inte alls vad de fått det från. Måste vara för att jag var där istället för henne sist hon var ledig..

Annars idag har jag inte fått mycket gjort. Jag har sett de två sista avsnitten av True Blood och ett avsnitt av Gossip Girl. Vill bara se mer! Men måste sova om jag ska fungera någorlunda bra på dagarna. Imorgon blir det skola igen. Sedan ska jag följa med mamma till Birsta och handla lite. Snart är det äntligen helg igen!


1 Jennifer [fotoblogg]:

skriven

sv; ja, det är så otroligt fina färger då :)

Kommentera här: